hur stor nummer plåt får man ha?

Stefan Varberg Supraman
6 januari 2008 · 2 300 Inlägg

För att få ändra storleken på skylten från vägverket så krävs följande.

Du måste visa på att en normal skylt inte får plats, ofta måste man ta ett foto för att påvisa detta.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
edis_87
6 januari 2008 · 279 Inlägg

annars få jag skaffa en liten och ha orginallet i reservhjulsbaljan och ha strips i bilen bara att stripsa den i grillen och snuten tar en och sen när de åkt ta bort den igen:-)

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
edis_87
6 januari 2008 · 279 Inlägg

forzasteken skrev:
http://www.dekal-dekor.se/webshop2/index.html
va visst från dekal-dekor jag köpt skylten =P minns jag inte fel äre 300*69 skylten (den överst på sidan) smile

vilken har du den synliga eller den osynliga? funkar den osynliga bra?

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
engolf
6 januari 2008 · 3 235 Inlägg

edis_87 skrev:

forzasteken skrev:
http://www.dekal-dekor.se/webshop2/index.html
va visst från dekal-dekor jag köpt skylten =P minns jag inte fel äre 300*69 skylten (den överst på sidan) smile

vilken har du den synliga eller den osynliga? funkar den osynliga bra?

Man kan aldrig veta om den fungerar...
Har hört lite med folk, och de säger att det beror på i fall det fungerar.
Allt har sin inverkan, och dessutom har ju polisen avancerade program som kan urskilja nummerplåten även om man ser bara helt vit och lysande skylt.
Så bara för att man har en sådan plåt betyder inte att man kan köra för fort förbi hastighetskameror:(sad

Montera istället en skylt som kan kan fällas in (typ med en liten elmotor eller nåtsmile

STriiiker
6 januari 2008 · 609 Inlägg

engolf skrev:

Pikey skrev:
Bättre du köper en sådan skylt som blir hel-vit när kameran tar bilden

Yes, det var en sådan jag menade, som blir vit när man tar bil på den med blixt.

Eller så ordnar man en skylt som fälls in med knapptryck:)

Som Bond´s DB-5 i Goldfinger smile

TRYIT Teddan
6 januari 2008 · 2 495 Inlägg

Thorssa skrev:

XdanneX skrev:
jag har en liten skylt inte från vv som suttit på mazdan i ca 8 år nu. ingen polis eller bilprovning har sakt något till mig eller nån av de andra ägarna.

Då har du haft tur! Polisen brukar inte reagera men på bilprovningen blev det en etta när jag på nåt vis glömde byta skylt inför besiktningen haha.

vad jag kan läsa så har en skylt från vägverket , då blir det ingen 2a wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Thorssa
6 januari 2008 ·

r-ted skrev:

Thorssa skrev:

XdanneX skrev:
jag har en liten skylt inte från vv som suttit på mazdan i ca 8 år nu. ingen polis eller bilprovning har sakt något till mig eller nån av de andra ägarna.

Då har du haft tur! Polisen brukar inte reagera men på bilprovningen blev det en etta när jag på nåt vis glömde byta skylt inför besiktningen haha.

vad jag kan läsa så har en skylt från vägverket , då blir det ingen 2a wink

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Menar du att jag har en från VV eller du själv? Om det var mig du syftade på så var det på min förra BMW jag hade en fake.

Thorssa
6 januari 2008 ·

Stefan Varberg skrev:
För att få ändra storleken på skylten från vägverket så krävs följande.

Du måste visa på att en normal skylt inte får plats, ofta måste man ta ett foto för att påvisa detta.

Byter man till ett annat kjolpaket och skylten inte får plats av den anledningen brukar man inte få någon dispens, bygger man om på det viset får man helt enkelt se till att den får plats tycker de. Men det finns förstås undantag.

_Jonex_ Byggare Behm
6 januari 2008 · 562 Inlägg

Jag har även hört att denna ansökning som man gör till VV inte är gratis ,
det blir alltså en ansökningsavgift + kostnad för ev. ny skylt.

Det är alltså vad jag har hört... kan någon bekräfta ?

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Starre_325
7 januari 2008 · 20 Inlägg

Jag har varit i kontakt med VV om just den frågan. Vill ha en skylt liten skylt till 325an. Han sa då det att skylten enbart kan beställas direkt till visa typer av bilar. Som har det orginal vill säga. Ofta jänkare dårå men även flera. Om jag skulle ha en sådan skylt skulle jag ansöka om dispans.Det vill säga skicka in ett foto på där jag ville ha regplåten och skriva max storleken på vad regplåten får vara. Han jag pratade med sa det att många som gör så efter att dom byggt om bilarna. Jag frågade även om det skulle kosta något och svaret jag fick var att enbart skylten skulle kosta om jag fick igenom ansökan om dispans.

BMW 325 TDS (1994)
M3rL
7 januari 2008 · 110 Inlägg

VVs lilla skylt är 30cm*11cm

Skyltar med detta måttet finns att köpa HÄR.

De är även i plast och ser ut som en riktig skylt.

keffy89 Saab
12 juli 2008 · 344 Inlägg

Endast för utställnings bruk : wink

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
12 juli 2008 · 938 Inlägg

Thorssa skrev:

Larsmalm skrev:
Kontakta vägverket men endast amerikanska bilar som får för det mesta vad jag vet. Ingen annan laglig bil som jag vet som får tillåtelse av vägverket.
Men går ju att köpa liten å köra olagligt med risk för att polisen tar en, en polare har kardborreband till reggskylten så han kan skiffta som han vill tongue

Nissan 200 SX S13 är iaf en ickejänk som har tillåtelse.

OT, men min valp har liten skylt bak då de inte finns plats för en stor... Så tillåme en volvo kan få dispens...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
WilYawn Golle
12 juli 2008 · 448 Inlägg

VV har en lista över fordon som är tillåtna med liten skylt, dvs dom som inte har plats för stor skylt orginal. Är din bil inte med där så är det kört, svårare än så är det inte.
Hjälper inte om du har byggt om så stor skylt inte får plats...

Senast redigerat av WilYawn (12 juli 2008)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang