Turbo + Westgare !?

Matte1979
6 januari 2008 · 355 Inlägg

Har en liten fråga till och detta har med  elen  att göra
Lysna  på tickandet i bakrunden  Nu sitter jag i bilen  med tändningen på
och ljudet kommer i från under  instrumentpanelen  mot stolpen  på förarsidan
http://www.lightdream.net/saab/SV400006.WAV
och så  låter det hela tiden  med tändning på  elelr  när man kör

Va kan det vara fölr räle ?

Likadant här har ni en  liten video med 
http://www.lightdream.net/saab/SV400008.AVI

Lite  alt möjligt knepigt på den....

bazooka_
6 januari 2008 · 406 Inlägg

finns det något elektriskt som inte fungerar?

:DPlattan i mattan:D
Gizmojohan
6 januari 2008 · 3 295 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
GLT på T25 turbon är ALLTID 0,4 och på MHI TD04 15T 0,45!

MVH

F

såvida inte nån har varit där och pillat/Skruvat upp det i hopp  om att få högre toppladd..
själv så har jag ett grundladd på 0.6 bar, kör med Td04hl-15T 5#avgas.

Matte1979
6 januari 2008 · 355 Inlägg

bazooka_ skrev:
finns det något elektriskt som inte fungerar?

ja det kan man säga

ACC är bortplockat
Cupe fläkten  funkar inte  nu har jag dragit ut  modulen för jag mäte  upp den
oljetryckslampan  lyser inte 
Breake lyser hela tiden
Slår man på heljuset så  varnar färddaton  att ett bromsjus är ur funktion
men  båda lyser bak näör man tästar det
tar jag ur  en lampa  förån bromsjuset och trycker på  bromsen täns  strålkastarna vrider man till parkeringsjus täns dem med om man bromsar  utan  tändning på då
och  bakrundsbelysningen  i färddaton  blinkar till vid jämna mellanrum närm an kör
annars inte

Är  mycket märkligt
Något  ni hört innan ?

Gizmojohan
6 januari 2008 · 3 295 Inlägg

du har ett grovt elfel nånstans, kollat alla jordpunkter? brukar blir alla möjliga fel av just jordfel.

bazooka_
6 januari 2008 · 406 Inlägg

Matte1979 skrev:

bazooka_ skrev:
finns det något elektriskt som inte fungerar?

ja det kan man säga

ACC är bortplockat
Cupe fläkten  funkar inte  nu har jag dragit ut  modulen för jag mäte  upp den
oljetryckslampan  lyser inte 
Breake lyser hela tiden
Slår man på heljuset så  varnar färddaton  att ett bromsjus är ur funktion
men  båda lyser bak näör man tästar det
tar jag ur  en lampa  förån bromsjuset och trycker på  bromsen täns  strålkastarna vrider man till parkeringsjus täns dem med om man bromsar  utan  tändning på då
och  bakrundsbelysningen  i färddaton  blinkar till vid jämna mellanrum närm an kör
annars inte

Är  mycket märkligt
Något  ni hört innan ?

Min gjorde också så ibland "bromsljus ur funktion" fast dom funkade klockrent, nu blir det så hela tiden för att jag har bytt till diod bak/bromsljus som drar mindre ström så jag bryr  mig inte om det så mycket, var accn paj när du tog bort den eller var det förra ägaren som gjorde det?

:DPlattan i mattan:D
Matte1979
6 januari 2008 · 355 Inlägg

Slave_joe skrev:
du har ett grovt elfel nånstans, kollat alla jordpunkter? brukar blir alla möjliga fel av just jordfel.

Jo men frågan är vart man ska börja  söka

Matte1979
6 januari 2008 · 355 Inlägg

bazooka_ skrev:

Matte1979 skrev:

bazooka_ skrev:
finns det något elektriskt som inte fungerar?

ja det kan man säga

ACC är bortplockat
Cupe fläkten  funkar inte  nu har jag dragit ut  modulen för jag mäte  upp den
oljetryckslampan  lyser inte 
Breake lyser hela tiden
Slår man på heljuset så  varnar färddaton  att ett bromsjus är ur funktion
men  båda lyser bak näör man tästar det
tar jag ur  en lampa  förån bromsjuset och trycker på  bromsen täns  strålkastarna vrider man till parkeringsjus täns dem med om man bromsar  utan  tändning på då
och  bakrundsbelysningen  i färddaton  blinkar till vid jämna mellanrum närm an kör
annars inte

Är  mycket märkligt
Något  ni hört innan ?

Min gjorde också så ibland "bromsljus ur funktion" fast dom funkade klockrent, nu blir det så hela tiden för att jag har bytt till diod bak/bromsljus som drar mindre ström så jag bryr  mig inte om det så mycket, var accn paj när du tog bort den eller var det förra ägaren som gjorde det?

Det var nog förra ägaren som giorde det
Men att inte  kupefläkten  startar  + att tempraturen ute visas vara  -27 fast det  är 15 grader i garaget

Matte1979
6 januari 2008 · 355 Inlägg

kom på va det  tickande ljudet var
I med att det INTE sitter någon torkarmotor  på bakrutan  och att trip på spaken var på ON
så slog relät till  Så jag  slog av den och det slutade

Och BRAKE lampan slocknar nu när man  startar bilen
Och  ABS täns när man kör men det vet jag varför tongue
infässtningen för givaren är av

Men oljetrycks lampan  funkar inte
Så jag  funderar på om det är lampan som är kass
För den ska ju lysa när man  slår till tändningen  men inte  i detta fallet

Och sen den där kupefläkten
Brukar den  paja ? Moton eller styrning ?

Matte1979
7 januari 2008 · 355 Inlägg

Så nu är ABS och  handbroms  Sugrör fixat
oljekylet temporärt fixat

Ska nu in  och besikta den
Men jag  anar at tjag kommer att åka på  länkarmsbyta båda sidor
OM det nu inte är så att föregående ägare klåpat det med ?
Hittade en hel del på bilen som  inte sat som det skulle

Så  i morgon åker den upp på liften igen opch  fram med mutterknackaren och dra  åt  alla  jävla  mittrar och bultar jag kan hitta i framvagnen

Och så ska jag göra CO HC Lambda test med  och blir det för höga så  är det i med ett par liter K-Sprit


Sen  hörde jag med KM va de skulle ha för en BEG MV
Ja det blir en NY för all del
KM skulle ha 800:- för en BEG mv !?
Då lägger man gärna 800 till och får en  garanterat fungerande MV

jonTe
8 januari 2008 · 5 710 Inlägg

Matte1979 skrev:
KM skulle ha 800:- för en BEG mv !?
Då lägger man gärna 800 till och får en  garanterat fungerande MV

En ny MV är tyvärr dyrare än 1600.....

MVH Jonas
..............
Matte1979
8 januari 2008 · 355 Inlägg

jonTe skrev:

Matte1979 skrev:
KM skulle ha 800:- för en BEG mv !?
Då lägger man gärna 800 till och får en  garanterat fungerande MV

En ny MV är tyvärr dyrare än 1600.....

Beror på vart man köper den doc
Men  man klarar sig utan  mv ett tag en då
Grundladd duger bra nu  Inget väglag för att köra med fulltryck

Men  jag antar att det bör bli mer en 0.5 bar med  MVn !?

SOm den är nu får jag starta dra ut 1an på  max 1500 rpm och  och lika så på 2an
3an  kan ajg ta till 2500 mjuk på gasen

Det kan inte bara bara  SQR boxen och spridarna som får bilen att gå så våldsamt som den gör  från 2500 rpm

Men i möra är det  besiktnings dax för  bilen

I dag fixade jag en till klåpning  av föregående ägare
Vid byte av  Länkar har du dragit med sig den svetsade muttern som håller vänster  innre länkarmslagring + vagga i balken

Skickade på  stora mutterknackaren och  det vart nog för snabbt för mottern för nu sitter den satan

( Det smällde  när man körde över  på kuperat eller svängde

HC= 11
CO 0.1
Lambda = 2.12 tongue
((( Läkage i rören lite förmodligen )))

OBS hadde i 16L E85 med tongue

Så nu får man se hur  det går i möra  KL 10:55 wink

Matte1979
9 januari 2008 · 355 Inlägg

Besiktad med en anmärklning  och det var  lägsgående bromsrör  båda sidor  innan slangarna 
men är nu bytta och godkänd hehe

Så nu rullar den wink

Matte1979
9 januari 2008 · 355 Inlägg

URC skrev:

Matte1979 skrev:
Besiktad med en anmärklning  och det var  lägsgående bromsrör  båda sidor  innan slangarna 
men är nu bytta och godkänd hehe

Så nu rullar den wink

Grattis till de hehe wink

Man tackar så mycket smile

MeloveGolf Vw trimmare
9 januari 2008 · 2 995 Inlägg

Matte1979 skrev:
oljetryckslampan  lyser inte

när den börjar lösa så kan du skriva upp den på "problem" listan wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Matte1979
9 januari 2008 · 355 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Matte1979 skrev:
oljetryckslampan  lyser inte

när den börjar lösa så kan du skriva upp den på "problem" listan wink

Den ska inte lysa  det är koreckt !
Men när du slår på tändningen ska den göra det  för att slokna när moton startar ! wink
Det är på ON på tändning med moton av som min  lampa inte  lyser
Och har kollat alla lampor i  panelen  alla är hela wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang