4243
Sök

Blanda bromsoksfärg.

218 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Tjenare alla. tänkte då lacka oken och har funderingar på om man kan köpa 2 st lackkit från t ex foliatex i olika kulörer och sen blanda för att få en annan färg en dom ganska få standard som finns?

Någon som provat?

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

16 197 Inlägg
5 januari 2008
Mrsky skrev:
Tjenare alla. tänkte då lacka oken och har funderingar på om man kan köpa 2 st lackkit från t ex foliatex i olika kulörer och sen blanda för att få en annan färg en dom ganska få standard som finns?

Någon som provat?

kör me vanlig billack..big_smile  bromsoksfärg e bara  "larv"..   vet att visa MECA blandar riktig billack på sparyburk å de funkar skit bra smile

men svar på din fråga.. jo de går att blanda dessa färger.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

218 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Okay, har ju dock fått för mig att om man använder vanlig sprayfärg så är den inte riktigt lika värmetålig. vill ju kunna använda bilen också smile

16 197 Inlägg
5 januari 2008
Mrsky skrev:
Okay, har ju dock fått för mig att om man använder vanlig sprayfärg så är den inte riktigt lika värmetålig. vill ju kunna använda bilen också smile

inte vanlig sprayfärg..tongue   utan riktig billack på sprayburk..big_smile  STOR skillnad.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

218 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Jo jag vet att det är stor skillnad eftersom jag ust har fått 2 st kit med riktigt blandad billack på burk smile men då får man lägga en beställning till med en kulör som jag inte har en färgkod på.

Och skulel det då visa sig att den inte håller så ja då sitter man där med fingret i röven och luktar illa.

MEN om du provt det hela och vet att färgen inte spricker eller flagar pga värme så går jag gärna på detta alternativ.

Sök