4359
Sök

baslåda till mina 3 DD 12:or

263 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
#1
hej gott folk har ett litet problem nu e de så att jag vet lådan jag ska ha ska vara 160Liter men hur beräknar jag måtten på den då? och portarna??

Hoppas någon kan hjälpa mig!hmm

powered by stetsom

2 911 Inlägg
5 januari 2008
#2
1: Vilken bil
2: Vad för musik lyssnar du på
3: Vad för steg ska du driva med
4: Vad är de maximala måtten du får plats med, höjd, bredd, djup

263 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
#3
Bil:ford focus kombi
Musik:ska bara spela högt till db tävlingar
Steg: ett DD m2 som levererar 2600 i 1.15 Ohm
måtten har jag ingen aning om faktiskt

powered by stetsom

2 911 Inlägg
5 januari 2008
#4
Allright, glömde fråga vilken serie på basar det var smile

263 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
#5
de e ännu ett litet problem har inte en aning om vilka de e tongue hehe står inget på dom alls

powered by stetsom

2 911 Inlägg
5 januari 2008
#6
Lägg upp en bild så ser man vilka det är.

Annars kan du göra en port som är 500cm3 stor och 29cm lång, den kommer spela högt, ev. lite väl högt om det är små serier.
Tänk på att lägga till volymen på porten i lådan också samt basarna.
Porten tar upp cirka 16 liter beroende på tjocklek av material, sen är det lite beroende på vilka basar det är hur mycket dom tar upp.
Senast redigerat av Decibel (5 januari 2008)

2 911 Inlägg
5 januari 2008
#7
Tillägg, vill du hellre köra med rör så är det 6st 4" portar som gäller som är 29-30cm långa.

263 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
#8
gå in på min sida kolla forden där e bilder på basarna

jag e ute efter ritningar eller va som helst e inte jätte insat i detta ännu iaf så att beräkna och allt de där förstår jag mig inte riktigt på

powered by stetsom

2 911 Inlägg
5 januari 2008
#9
Jag ser tyvärr ingen bild med basarna där

Edit: Ska käka o glo en film nu, men har ingen fixat de innan så kan jag fixa lådritning senare bara jag får se vilka basar det är.
Senast redigerat av Decibel (5 januari 2008)

263 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
#10
DOh såg inte att jag inte hade lagt upp bilder ska göra de så kan du kik på dom

tack för du vill hjälpa mig!

powered by stetsom


Sök