4362
Sök

skaffa nytt och hemligt/skyddat mobilnummer? hur?

.......
2 655 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
tjena,

pga av en del olika händelser så tänkte ja nu skaffa mej nytt mobilnr och de ska vara skyddat så man inte kan söka upp de på nummerupplysningar o sånna ställen och undrar därför om nån här på garaget möjligtvis råkar veta hur ja ska gå tillväga?...

Avstängd
40 Inlägg
6 januari 2008
bra tråd jag vill me skaffa de eftersom någon idiot ringer mej kl4 varje natt:@

Kawasaki KX

1 722 Inlägg
6 januari 2008
arnel skrev:

du slå av mobilen under natten tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Avstängd
40 Inlägg
6 januari 2008
Kanelbullen skrev:
arnel skrev:

jo men då ringer idioten hem

Kawasaki KX

310 Inlägg
6 januari 2008
för att få skyddat nummer så är det ju bara att ringa till operatören och säga att du vill ha skyddat.. inte svårare än så

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

.......
2 655 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
_IsakssoN_ skrev:
för att få skyddat nummer så är det ju bara att ringa till operatören och säga att du vill ha skyddat.. inte svårare än så

jaha de va som faan. får ordna de nu så fort som möjligt i veckan då smile tack för svaret ja ville ha smile...

Körv
3 535 Inlägg
6 januari 2008
Eller köpa ett nytt kontantkort och inte registrera det.. Inte svårare än så lol

Truckdriving Man

.......
2 655 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Eller köpa ett nytt kontantkort och inte registrera det.. Inte svårare än så lol

nej ska ha de reggat pga vissa funktioner. så de är inge alternativ...

1 268 Inlägg
6 januari 2008
beemern skrev:
tjena,

pga av en del olika händelser så tänkte ja nu skaffa mej nytt mobilnr och de ska vara skyddat så man inte kan söka upp de på nummerupplysningar o sånna ställen och undrar därför om nån här på garaget möjligtvis råkar veta hur ja ska gå tillväga?...

ring operatören be om hemligt nummer

DFFL
9 020 Inlägg
6 januari 2008
arnel skrev:
Kanelbullen skrev:
arnel skrev:

Lägg av luren.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 januari 2008
FireTraXX skrev:
arnel skrev:
Kanelbullen skrev:

Lägg av luren.

Om du ser vem det är eller om du har hans tel nr på presantatör då har du rätt att göra en polis anmälan för trakasserier
Ber om ett nytt nr på mobilen och hemma och säg att du vill ha det hemligt, mer kompliserad är det inte.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

DFFL
9 020 Inlägg
6 januari 2008
alain skrev:
FireTraXX skrev:
arnel skrev:

Lägg av luren.

Om du ser vem det är eller om du har hans tel nr på presantatör då har du rätt att göra en polis anmälan för trakasserier
Ber om ett nytt nr på mobilen och hemma och säg att du vill ha det hemligt, mer kompliserad är det inte.

Han kan ringa polisen och göra det även om det är skyddat nummer.
Då startar de en förundersökning och tar en lista på alla samtal de närmsta 2 veckorna.
Snabbt och lätt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
6 januari 2008
FireTraXX skrev:
alain skrev:
FireTraXX skrev:

Lägg av luren.

Han kan ringa polisen och göra det även om det är skyddat nummer.
Då startar de en förundersökning och tar en lista på alla samtal de närmsta 2 veckorna.
Snabbt och lätt.

Du menar de kommande samtalen 2 veckor frammåt? för att de kan ju inte se samtalen 2 veckor tillbaka.
      De kan man även ringa till sin operatör så sätter de bevakning på numret och alla som ringer till dig blir listade.  Och detta kostar 500 kr. ialla fall då jag jobbade på sådan kundtjänst.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 januari 2008
Kom ihåg att säga till operatören att du bara vill ha skyddat nummer på de sättet att du inte finns i hitta.se, eniros  osv register, det de gjorde för mig var annars att de gjorde att alla ja ringde såg mig som dolt nummer tongue Var rätt jobbigt, fick man terrorisera folk tills de svara för de visste ju fan inte vem som ringt hehe...
De brukar vilja ha detta skriftligt skrivet förresten. Men kom ihåg att bara säga att du inte vill finnas på nummerupplysningar, men inte dolt nummer, om du nu inte vill ha de med.

1337
1 343 Inlägg
6 januari 2008
Nu var jag tvungen att skriva en rad eller 2.
Jag kommer bara prata för telenor eftersom det är det jag vet.
De har 3 olika modeller:
Hemligt nummer
Skyddat nummer
Ej sökbart nummer.
FRörklaring följer:
Hemligt nummer är som det låter. Det syns inte när man ringer från det och man kan inte hitta det om man söker på det.
Skyddat nummer är det samma bortsett från att man kan om man vill ringa så att numret syns genom som jag förstår slå in en kod framför numret man ska ringa.. i övrigt samma som hemligt nummer.
Ej sökbart nummer är som det låter ej sökbart, det innebär att numret inte går att hitta i tex telefonkatalog hitta eller eniro..
Men när man ringer så syns numret..
Det innebär att dom man ringer till ser numret men det går inte att hitta..
(Om man nu vill ha hemligt även med skyddat kan man ju bara slå #31# framför numret man ska ringa)

Beträffande personer som ringer mitt i natten så kommer det ju inte sluta för att man ansöker om något av dessa alternativ. Personen som ringer har ju redan numret.
Däremot om man bytar nummer går det bra att tänka på att ansluta någon av dessa tjänster i samband med nummerbyte.

Sen tror jag alla operatörer har en tjänst där man kan ansöka om att kunna få hem en spec med nummer som ringt en för en kostnad.
dvs om någon ringer skyddat på tråkiga tider kan man slå in en kod efter samtalet så det samtalet registreras, då får man det numret hem efter ca 2 veckor på en spec...
Kostnad för denna tjänst brukar ligga mellan 400-600kr.
Ett annat alternativ är som nämnts i tråden att polisanmäla det hela.
Då gör dom jobbet till en med att hitta numret.
ps. tänk på att anmäla samtalen vid ett flertal tillfällen annars lägger polisen ner förundersökningen och man får inte reda på numret.

Ett tips till er alla som lider av idioter som inte kan stå för vem dom är och ringer skyddatl.

I'm not a fighter, I'm a lover!

.......
2 655 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
tackar för alla svar. nu vet ja iallfall hur ja ska göra:). så fort ja fått hem nya bankkortet så åker ja på stan å köper ett nytt nr åså ringer ja och fixar så de är skyddat och inte går att söka...

2 594 Inlägg
6 januari 2008
bra skrivet Xtravagant! jobbar på telenor och som han skrev hjälper det inte att ta tjänsten helmligt nr utan även byta nr sen ta den tjänsten hjälper folk me samma sits som dig varje dag
att byta nr är gratis hos en del och andra inte och man kan skälv välja nr när man ringer i alla fall där jag jobbar, sen som sagt finns en tjänst där man får alla nr som är skyddad under en treveckors perjod som ringt dig på en specifikation hemskickat kostar 500 men man måste ha gort en polisanmälan först.

hoppas de löser sig mvh

.......
2 655 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
jo exakt. ska ju köpa ett nytt telekort tänkte ja för folk har ju mitt nr redan så de är ju bara ringa annars så heltklart byta nr, kostar ju bara 100kr för ett nytt kort åså ringer ja och snackar me dom, halebop är de ja har nu iallfall och ska köpa ett nytt sånt kort...

214 Inlägg
7 januari 2008
Mortalis skrev:
Kom ihåg att säga till operatören att du bara vill ha skyddat nummer på de sättet att du inte finns i hitta.se, eniros  osv register, det de gjorde för mig var annars att de gjorde att alla ja ringde såg mig som dolt nummer tongue Var rätt jobbigt, fick man terrorisera folk tills de svara för de visste ju fan inte vem som ringt hehe...
De brukar vilja ha detta skriftligt skrivet förresten. Men kom ihåg att bara säga att du inte vill finnas på nummerupplysningar, men inte dolt nummer, om du nu inte vill ha de med.

Jag hade samma problem som dig innan. Ända tills jag upptäckte i tel, SE K800, att jag kunde ställa in olika alternativ.

Visa nr: syns mitt nr
Dölj nr : syns inte mitt nr
Nätstandard : står dolt nr när jag ringer

Jag har hemligt nr !
Senast redigerat av Mr_dOhC (7 januari 2008)

Sök