4482
Sök

Ska man skratta eller bli arg?!!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Jaa duu..
Såg nått mystiskt . Boy´s on Wheel´s
några med cp skada o dom står o sjunger o roar andra folk & blir ut skrattade!
Dock så tycker jag detta är mycket dåligt gjort av dom eftersom dom redan tyvär blir totalt ut tittade.
Så gör dom sånt här med..
Visst jag förstår att dom vill göraa nått kul o fattar allt men jag tycker inte detta är rätt endå,
Vet inte om ja ska skratta eller bli arg.
Du avgör själv.

http://www.jesper.nu/filmer/Musikvideos … On_Wheels/

C H E V R O L E T <3

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 januari 2008
Du får läsa på lite, han som sjunger är komiker och har celebral pares, men han driver med sig själv jättemycket, det är hans grej. Han har sjukt många roliga coverlåtar, som My Balls Are Ok som är en cover på My Boobs Are Ok osv. smile

Hans hemsida:
http://www.odelberg.se/

"Jesper Odelberg, född 23 juli 1970, är en svensk ståuppkomiker. Han fick sitt genombrott 1997 i tv-programmet Släng dig i brunnen. Han är känd för att vara mycket självutlämnande, och skämtar gärna om cerebral pares, CP, eftersom han själv har en CP-skada. Han är bror till låtskrivaren och artisten Joakim Odelberg."
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jesper_Odelberg

DFFL
9 020 Inlägg
6 januari 2008
Kommer ihåg när han skulle läsa upp något kuvert på scen och sa något i stil med: "Jag hade gärna öppnat det själv, men har ni hela veckan ledigt?"

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
6 januari 2008
Man kan ju inte låta bli att lida litegrann med honom, vem önskar inte att han hade haft ett normalt liv? Men livet suger för många, och att han kan driva med sig själv är starkt, och det är ju trots allt kul smile

Sky´s the limit...

9 108 Inlägg
6 januari 2008
Children-Of-Bodom: Vill du hellre att dom ska sitta hemma och vara deprimerade och tycka synd om sig själva? Det är ju hur underbart som helst att dom faktiskt kan använda sitt handikapp att få folk att skratta med dom istället för åt dom, jag tror massor av folk kommer fram till Jesper Odelberg och tycker att han är en sjukt imponerande människa som lever med detta och samtidigt hanterar det som han gör.

Jag tycker han är grym.

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 januari 2008
MilleN skrev:
Children-Of-Bodom: Vill du hellre att dom ska sitta hemma och vara deprimerade och tycka synd om sig själva? Det är ju hur underbart som helst att dom faktiskt kan använda sitt handikapp att få folk att skratta med dom istället för åt dom, jag tror massor av folk kommer fram till Jesper Odelberg och tycker att han är en sjukt imponerande människa som lever med detta och samtidigt hanterar det som han gör.

Jag tycker han är grym.

han är klart cool man ska kunna skämta om sitt handikapp. jag blir så arg på dom som trampar på såna psykiskt asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 januari 2008
Han är ganska svår att höra vad han säger på riktigt iaf :S annars e han ju fine smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 januari 2008
jag gillar jesper skarpt asså han är fan cool hur många skulle  driva me sitt handikapp inte många

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 januari 2008
Mortalis skrev:
Han är ganska svår att höra vad han säger på riktigt iaf :S annars e han ju fine smile

det lär man sig sen hehe det är bara att läsa på läpparna och förtydliga orden bara

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 januari 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Jaa duu..
Såg nått mystiskt . Boy´s on Wheel´s
några med cp skada o dom står o sjunger o roar andra folk & blir ut skrattade!
Dock så tycker jag detta är mycket dåligt gjort av dom eftersom dom redan tyvär blir totalt ut tittade.
Så gör dom sånt här med..
Visst jag förstår att dom vill göraa nått kul o fattar allt men jag tycker inte detta är rätt endå,
Vet inte om ja ska skratta eller bli arg.
Du avgör själv.

http://www.jesper.nu/filmer/Musikvideos … On_Wheels/

du kanske skulle behöva umgås me såna ett tag och se att dom är som hos andra vanliga människor alla är värda lika mycket oavsätt handikapp

Better than God \o/
1 886 Inlägg
6 januari 2008
Ha ha, det e ju Jesper Odelberg, tuff kille det där. Det är meningen att det skall skrattas, att driva med sig själv på det viset e rätt strongt....

ironhead skrev:
du kanske skulle behöva umgås me såna ett tag och se att dom är som hos andra vanliga människor alla är värda lika mycket oavsätt handikapp

Jättesant

FireTraXX skrev:
Kommer ihåg när han skulle läsa upp något kuvert på scen och sa något i stil med: "Jag hade gärna öppnat det själv, men har ni hela veckan ledigt?"

Ha ha, han är GRYM!
Senast redigerat av MrTurbo (6 januari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 januari 2008
jag vart så himla förbannad då jag hörde att några ungdomar hade ristat in hakkors på en rullstolsbunden person. satans barn säger jag

- De är jag de.
354 Inlägg
6 januari 2008
Rushman skrev:
Man kan ju inte låta bli att lida litegrann med honom, vem önskar inte att han hade haft ett normalt liv? Men livet suger för många, och att han kan driva med sig själv är starkt, och det är ju trots allt kul smile

Vem vet, han kanske hellre är Cp-skadad än "normal".

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

8 921 Inlägg
6 januari 2008
Killr0y_swe skrev:
Rushman skrev:

Vem vet, han kanske hellre är Cp-skadad än "normal".

Precis...han vet ju inget annat.

Fotograf på Tierp iDag

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
6 januari 2008
helt underbar person smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Sleeper
3 084 Inlägg
6 januari 2008
Han som är sångare ÄR CP skadad ståuppkomiker och han är fan UNDERBAR!! sett han live namn Jesper Odelberg han är typ mer känd i norge än i sverige från dessa filmer.

har tillochmed tagit ihand med honom morsan har vart arbetskamrat med hans agent smile

http://www.youtube.com/watch?v=728pJEvkMYQ
Senast redigerat av Sushikocken (6 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök