4319
Sök

Hur mycket ska jag sänka min crx?

551 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Funderar på ett G&M Supersport sänkningssats till crxen.. det finns 40mm och 50mm sänknings sats.. ska ha 17" fälgar på den o undrar om det blir problem om man sänker den 50? Någon som kört me dom dämparna? e dom bra?

You can't B serious, oh K

I <3 my Honda
483 Inlägg
6 januari 2008
Du ska inte sänka din bil mer än 40mm om du ska köra med orginal stötdämpare för att orginal dämpare kommer paja fort som fan. Och problem om du ska sänka 50mm och 17" fälgar kan jag inte säga, det beror på vilken ET du har på dina 17". PÅ min Civic tog däcken på bakskärmen ändå även med 16" då kör jag med mekonomen sänkningsats 40mm runtom och 16" fälgar med fel ET

551 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
jaha ok, det är ett coiloverkit så där e både dämpare o fjädrar *ursäkta att jag va otydlig* va skittrött.. hmm, då får det bli 40mm då

514 Inlägg
7 januari 2008
Är det coilovers så är det väl inte fasta lägen på fjädrarna? Coilovers brukar ju vara justerbara  ända ner till 80mm osv? roll

Edit: fast coilovers är väl alla stötdämpare med fjäder runt sig.. Är dom justerbara så heter dom väl såklart justerbara coilovers cool
Senast redigerat av S-Larsson (7 januari 2008)

old volkswagens never die they just get lower

427 Inlägg
7 januari 2008
Köp dessa i länken om du ska ha det mest för styling syfte, då använder du org dämpare och så kan du justera höjden som du vill.
Funderar du på bankörning är det fullt justerbara coilovers du ska har tex skunk2, D2,k-sport mm

http://www.akr-performance.nl/shop_uk/1 … 274c50.php

551 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Tänkte köpa från GE-Motorsport väghållningssats G&M supersprint me dämpare o fjädrar..

2 201 Inlägg
9 januari 2008
jag håller med racing84, sänk inte mer än 40 med original stötisar.
min är sänkt 50 med båda fjädrar o dämpare från cobra, med 17" o tar inte i alls

551 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Satsen från GE-Motorsport, man får både dämpare o fjädrar för ynka 3600... kostar ju 899€ på akr elle nåt, e det nåt o ha?

2 201 Inlägg
9 januari 2008
jag känner faktiskt inte till det märket. men är det exakt samma som akr säljer så är det nog inga fel med dom

551 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
peter_1976 skrev:
jag känner faktiskt inte till det märket. men är det exakt samma som akr säljer så är det nog inga fel med dom

nej det e inte samma märke

219 Inlägg
9 januari 2008
finns ju billigt på ebay med. jag köpte skunk2 coilovers för en liten slant

551 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
jag har inte vågat o beställa därifrån, e lite rädd för hur det kommer gå me frakt tull o såna saker... har hört att ebay i tyskland kan va nåt?? tips o råd hade varit bra tack

427 Inlägg
13 januari 2008
marven skrev:
jag har inte vågat o beställa därifrån, e lite rädd för hur det kommer gå me frakt tull o såna saker... har hört att ebay i tyskland kan va nåt?? tips o råd hade varit bra tack

Vill du vara 100% på att du får sakerna så är det ju kända svenska företag som gäller. även AKRär 100%.

kan du beskriva exakt vad du söker och vad du ska använda bilen till så blir det lättare att ge tips.

Sök