Bullo skrev:
-riva ur all inredning, motor och drivlina
-totalrenovera kaross och chassi (ej v-låda eller drivning)
-totalrenovera motorn samt trimma kanske till 350-450hk
-skaffa motorstyrning och alla delar runtomkring (renovera topp, porta, nytt avgas/insug, större spridare, eget sprut att programmera, ny turbo, ny IC osv.)
Det låter som ett jätteroligt projekt, det tycker jag verkligen. men när du säger att du inte ska renovera v-låda och drivning så tror jag att det kommer behövas i alla fall. Det är högst troligt att den inte mår särskilt toppen i låda eller bakdiff då det är en gammal bil.
Dessutom om den i övrigt är i tråkigt skick så kan jag sätta en liten peng på att drivlinan inte mår toppen heller så om du ändå har som plan att riva ur motor och drivlina så ser jag inte vad som hindrar dig från att se över dessa delar med.
Om du dessutom ska trimma bilen till 350-450 hk så gissar jag att en gammal icke översedd låda + koppling blir väldigt grinig.
Att byta topppackning om motorn ändå är ur (det var idén?) är inga som helst problem, jag hade aldrig öppnat en motor förr när jag gjorde samma ingrepp på min egen och det gick väldigt bra. Se bara till att göra det ordentlligt och se över ALLA tryck/vatten/andra slangar. Dom brukar vara i väldigt dåligt skick om ingen gjort något åt det tidigare.
(Bilder från topppackningsbyte och liknande finns på min profil)
Om man bara ber om hjälp och kunskap när man behöver det och hittar till
www.nordicaudi.se så är det lugnt. Jag har lärt mig det mesta jag kan om bilar på min Audi S2.
Det är en jävligt rolig bil att meka med men samtidigt blir man rätt sne ibland på alla trånga lösningar. Om du vill prata lite om vad fan som helst

så PMa mig.
Sen angående det här med att det är en dyr bil att börja med och så.. Ja, vad ska man säga. Det kommer ju gå bra tillslut efter många om och men och när du väl står där i slutet så kommer du antingen ha en Volvo 740 som är skitball/fräsch eller en Audi S2 som är Skitball/fräsh. INköpspriset kmmer ändå ligga en bra bit under de pengar som du lagt ned i slutändan, oavsett vilken bil du köper. Och ja, delarna från VAG är dyra, men det går att hitta andra som kan fixa delar.
Jag är STUDENT och jobbar inte ihop några enorma summor om åren, men det går ändå hyfsat. Om man har ett fast jobb med inkomst överhuvudtaget så handlar det bara om prioritering
MVH Johan