Måste få tag på ett bilsläp!

q4
8 januari 2008 · 72 Inlägg

Hej alla glada! Jag vill få tag på ett släp till bilen! Ska frakta bilen några mil och eftersom det är en billig vinterbil vill jag få det så billigt som möjligt, vilket gör att bärgare är uteslutet. Därför undrar jag om nån vet nån som hyr ut billigt eller kanske t.o.m har ett släp han/hon vill hyra ut. Släpet måste finnas i sthlm området! Eftersom det är uthyrning det handlar om tycker jag inte den skulle va i köp och sälj delen.

Takashi Got VTEC?
8 januari 2008 · 1 593 Inlägg

OKQ8:a hyr ut Biltrailers, kika in där..

http://www.okq8.se/privat/pastationen/h … slapvagnar

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
q4
8 januari 2008 · 72 Inlägg

Tack för snabba svaret! Men då undrar ja så här: Bilen har totalvikt på 1520 kg och släpet får ta 1430 kg. Går det inte då? Eller är det möjligtvis tjänstevikten man går efter? för den är på 1160. Dum fråga kanske men det verkar ju konstigt att dom bara har släp som får ta 1,5 ton. Dom flesta bilar väger ju oftast mer!

Masterworks
8 januari 2008 ·

q4 skrev:
Tack för snabba svaret! Men då undrar ja så här: Bilen har totalvikt på 1520 kg och släpet får ta 1430 kg. Går det inte då? Eller är det möjligtvis tjänstevikten man går efter? för den är på 1160. Dum fråga kanske men det verkar ju konstigt att dom bara har släp som får ta 1,5 ton. Dom flesta bilar väger ju oftast mer!

Så som jag har förstått det så är det tjänstevikten dom går på?

evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

q4 skrev:
Tack för snabba svaret! Men då undrar ja så här: Bilen har totalvikt på 1520 kg och släpet får ta 1430 kg. Går det inte då? Eller är det möjligtvis tjänstevikten man går efter? för den är på 1160. Dum fråga kanske men det verkar ju konstigt att dom bara har släp som får ta 1,5 ton. Dom flesta bilar väger ju oftast mer!

de flesta släp du hyr får man knappt köra en vanlig bil på.. sad  va e de för bil du ska dra släpet me??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
q4
8 januari 2008 · 72 Inlägg

evilaudio skrev:

q4 skrev:
Tack för snabba svaret! Men då undrar ja så här: Bilen har totalvikt på 1520 kg och släpet får ta 1430 kg. Går det inte då? Eller är det möjligtvis tjänstevikten man går efter? för den är på 1160. Dum fråga kanske men det verkar ju konstigt att dom bara har släp som får ta 1,5 ton. Dom flesta bilar väger ju oftast mer!

de flesta släp du hyr får man knappt köra en vanlig bil på.. sad  va e de för bil du ska dra släpet me??

Det är en Renault 19 -94 som jag "impuls köpte" för 1 månad sen. Uttrycket "Man får vad man betalar för" har fått en helt ny mening för mig! Så det kan vara så jävligt? Det verkar ju jävligt skumt om det skulle va så att man går efter totalvikten men o andra sidan så är väl det mest logiskt.

Masterworks
8 januari 2008 ·

Det är väll så att släpet har en totalvikt på 2000kg?
Om släpet väger ca: 500kg och bilen väger 1500kg så är det väll lugnt?

Polisen skiter väll i vad det står i papperen, dom väger väll ekipaget?

Hampusd transportkonsult
8 januari 2008 · 284 Inlägg

Nä polisen går ofta enbart på vad det står i papprena.

Bottles are for babys. Real men get blown.
evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

Masterworks skrev:
Det är väll så att släpet har en totalvikt på 2000kg?
Om släpet väger ca: 500kg och bilen väger 1500kg så är det väll lugnt?

Polisen skiter väll i vad det står i papperen, dom väger väll ekipaget?

de står ju i bilens regbevis hur mycke den får dra.. man brukar få dra lika mycke som tjänstevikten på den bilen du drar me.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Toresbo
8 januari 2008 · 261 Inlägg

polisen går efter den verkliga vikten, inte tjänstevikten i papperet. då den inkluderar en förare och vätskor

v8rickard Gammelbilsnörd
8 januari 2008 · 450 Inlägg

Masterworks skrev:
Det är väll så att släpet har en totalvikt på 2000kg?
Om släpet väger ca: 500kg och bilen väger 1500kg så är det väll lugnt?

Polisen skiter väll i vad det står i papperen, dom väger väll ekipaget?

Släpets totalvikt får inte överstiga bilens tjänstevikt med BE, mao. man kan typ inte köra en norbal bil MED en normal bil. Antingen får man ha BE kk o en fet jävla jänke pickup eller så får man enbart lasta bubblor på. Ett normalt bilsläp man hyr är oftast nertypat för att folk ens skall få köra dem i tomme. Normalt totalvikt på 1300, i regel får man lasta runt 900kg då... Bästa e o köra lastbil har jag insett;) eller fuck the law, men det e ganska dyrt med överlast och man kan ju lätt bli av med kortet...

RC

q4
8 januari 2008 · 72 Inlägg

Det är ju iförsig en Ford transit som ska dra släpet. Vet tyvärr inte vikten på den men det är ju en lätt lastbil iaf. jag får väl ta reda på vikten på den om inte någon redan vet?

evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

v8rickard skrev:

Masterworks skrev:
Det är väll så att släpet har en totalvikt på 2000kg?
Om släpet väger ca: 500kg och bilen väger 1500kg så är det väll lugnt?

Polisen skiter väll i vad det står i papperen, dom väger väll ekipaget?

Släpets totalvikt får inte överstiga bilens tjänstevikt med BE, mao. man kan typ inte köra en norbal bil MED en normal bil. Antingen får man ha BE kk o en fet jävla jänke pickup eller så får man enbart lasta bubblor på. Ett normalt bilsläp man hyr är oftast nertypat för att folk ens skall få köra dem i tomme. Normalt totalvikt på 1300, i regel får man lasta runt 900kg då... Bästa e o köra lastbil har jag insett;) eller fuck the law, men det e ganska dyrt med överlast och man kan ju lätt bli av med kortet...

RC

vi körde chevan på ett enkelaxlatsläp å drog de me en vito... tur att inte snuten kom.. hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

q4 skrev:
Det är ju iförsig en Ford transit som ska dra släpet. Vet tyvärr inte vikten på den men det är ju en lätt lastbil iaf. jag får väl ta reda på vikten på den om inte någon redan vet?

då lär du inte få dra de me b-kort..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
v8rickard Gammelbilsnörd
8 januari 2008 · 450 Inlägg

q4 skrev:
Det är ju iförsig en Ford transit som ska dra släpet. Vet tyvärr inte vikten på den men det är ju en lätt lastbil iaf. jag får väl ta reda på vikten på den om inte någon redan vet?

TROR inte ens du får dra 1300kg med BE efter den, totalvikten får ju inte övergår 3500kg heller med enbart B. kommer ändras till typ 4500 inom några år.

v8rickard Gammelbilsnörd
8 januari 2008 · 450 Inlägg

evilaudio skrev:

v8rickard skrev:

Masterworks skrev:
Det är väll så att släpet har en totalvikt på 2000kg?
Om släpet väger ca: 500kg och bilen väger 1500kg så är det väll lugnt?

Polisen skiter väll i vad det står i papperen, dom väger väll ekipaget?

Släpets totalvikt får inte överstiga bilens tjänstevikt med BE, mao. man kan typ inte köra en norbal bil MED en normal bil. Antingen får man ha BE kk o en fet jävla jänke pickup eller så får man enbart lasta bubblor på. Ett normalt bilsläp man hyr är oftast nertypat för att folk ens skall få köra dem i tomme. Normalt totalvikt på 1300, i regel får man lasta runt 900kg då... Bästa e o köra lastbil har jag insett;) eller fuck the law, men det e ganska dyrt med överlast och man kan ju lätt bli av med kortet...

RC

vi körde chevan på ett enkelaxlatsläp å drog de me en vito... tur att inte snuten kom.. hehe

Har vart ute på likande turer...kört en trans am 77a på statoils fina släptongue Var förövrigt ute på julafton med min biltransport lastad med en volvo valp, bruttovikt på iaf över 4T, skall svänga av vid en korsning, bromsar... Vad händer då?? Jo pedalfan går i golvet o jag upptäcker genast att lt 31 från 76 inte har 2-kretts system... Gick väl ändå, fick kugga ner o motorbromsa.. För någon fungerande handbroms finns naturligtvis inte på den kärran... Fan får fixa det nu känner jag. Var en bromsslang som gick o får la byta en handbromsvire samtidigt:P Alltid lika kul med överlast:P

Masterworks
8 januari 2008 ·

Vi drog Corvetten efter en MB Sprinter,den får dra 2t iallafall!

Vart väll kantboll! hehehe...

q4
8 januari 2008 · 72 Inlägg

Haha! Ja ni grabbar o tjejer. vafan ska man tro nu da? det råder lite delade meningar verkar det som. Farsan som ska köra släpet har be kort. Hjälper det något eller?

Corpze
12 januari 2008 · 1 311 Inlägg

v8rickard skrev:

q4 skrev:
Det är ju iförsig en Ford transit som ska dra släpet. Vet tyvärr inte vikten på den men det är ju en lätt lastbil iaf. jag får väl ta reda på vikten på den om inte någon redan vet?

TROR inte ens du får dra 1300kg med BE efter den, totalvikten får ju inte övergår 3500kg heller med enbart B. kommer ändras till typ 4500 inom några år.

jag har också hört att de kommer ändra detta, har sökt på vv´s hemsida utan framgång, nån som kan bekräfta de ändringar som planeras?

har även en annan fråga, jag ska börja drifta med min 744a som jag uppskattar väger max 1300kg, troligtvis 1250, får jag dra den med min v70 glt -98a då? måsta jag ha dubbelaxlat släp?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang