Dagens idioter! *fnissvarning*

NoXXaN El/automations- ingenjör
9 januari 2008 · 112 Inlägg

Det hade inte hänt någonting med dem i poolen. Strömmen är lika lat som oss människor och tar alltid kortaste vägen för att komma till andra polen, dvs. nollan och kortaste vägen är inte genom människorna. Däremot hade säkringen gått direkt. Det blir alltså en ren kortslutning.

Hur som helst är bilden helt optimal. Jag låg och vred mig på kontoret, folk bara glodde på mig big_smile

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
dagg
9 januari 2008 · 657 Inlägg

ja att bli meggad med 500volt säger ju inte specielt mkt.. så länge vi inte vet strömmen så är det ju omöjligt att veta om de ens gjorde ont.. 7mA har ja provat, de gjorde ont så in i h-vete

Ponuts
9 januari 2008 · 220 Inlägg

Nice bild men dock ofarlig. Inte för att skryta men jag har fått 70000volt i mig men det är helt ofarligt så länge amperen bara existerar av namnet.

John87 Stolt Volvoägare
9 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Man ska inte se sånt när man sitter på jobbet och pratar med en kund.
Mindre bra! lol

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
twin_cam Smålänning
9 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Kan tänka mig hur diskussionen går big_smile

- ee, du, om grenkontakten blir blöt, stannar inte grillen då?
- nää, du behöver inte va orolig wink ja har tejpat fast knappen på jordfelsbrytaren...
- Men proppen då?
- den bytter jag mot en liten järnbit ja kapade upp i garaget...
- fan va gött. inga bekymmer då big_smile Langa hit en bärs!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
blacken
9 januari 2008 ·

Självklart att det är fejk. Ingen kan vara så blåst, inte ens i USA är dom SÅ totalt intelligensbefriade. smile

klimpan
9 januari 2008 · 2 600 Inlägg

haha snacka om att leka me döden tongue  kan ju undra vem dom vill grilla tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Zairon Tyskstuk.se
9 januari 2008 · 630 Inlägg

hahahahaha underbar big_smile

P-G Säl-Tämjare...
9 januari 2008 · 1 024 Inlägg

Haaha, vilka idioter

Vilket jävla drag :)
Chrill27
9 januari 2008 · 553 Inlägg

Haha, skön bild, nöjda var dom iaf big_smile

loffe007
10 januari 2008 · 905 Inlägg

fast det är klart att om både nollan har lossnat och uttaget dom koplat in sig på är ojordat så skulle dom kunna få sig en fin kyss då dom kliver ur badet(ett ben i och ett utanför). Så länge dom är i poolen borde dom nog klara sig skulle jag tro, vore kul att ta reda på.

John87 Stolt Volvoägare
10 januari 2008 · 4 913 Inlägg

loffe007 skrev:
fast det är klart att om både nollan har lossnat och uttaget dom koplat in sig på är ojordat så skulle dom kunna få sig en fin kyss då dom kliver ur badet(ett ben i och ett utanför). Så länge dom är i poolen borde dom nog klara sig skulle jag tro, vore kul att ta reda på.

Nu måste du ju testa big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
speedtrap
10 januari 2008 · 58 Inlägg

richardoo290 skrev:
nån som är duktig på el? vad skulle hända om man körde ner en kabel bara sådär i en sådan pol med en männska i?  skulle han stendö på en gång med håret ståendes åt alla håll?

eller skulle han fått sig en rejäl kyss och hoppat upp ur vattnet?

Finns det en jordefelsbrytare så hade du nog klarat livhanken, men fyfan vad det hade gjort ont i muskler och leder. Utan jordfelsbrytare så hade du med största sannolihet dött.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!
dagg
10 januari 2008 · 657 Inlägg

twin_cam skrev:
Kan tänka mig hur diskussionen går big_smile

- ee, du, om grenkontakten blir blöt, stannar inte grillen då?
- nää, du behöver inte va orolig wink ja har tejpat fast knappen på jordfelsbrytaren...
- Men proppen då?
- den bytter jag mot en liten järnbit ja kapade upp i garaget...
- fan va gött. inga bekymmer då big_smile Langa hit en bärs!

hahaha big_smilelol

Shadow_line_
10 januari 2008 · 126 Inlägg

Dömt att misslyckas skulle jag påstå big_smile

Isuzu campo (1992)
BMW 525d (2006)
-Blomman-
10 januari 2008 · 1 174 Inlägg

hahaha klockrent..

"If you're in control, you're not going fast enough"
E30Tompa Rörpulare
10 januari 2008 · 1 453 Inlägg

Mm men bra big_smile hahaha hoppas för deras skull att dom hade en jordfelsbrytare som ja hade vid en liknande vatten situation dock i en pump grop inom jobbet annars hade man nog inte suttit här nu wink

Senast redigerat av E30Tompa (10 januari 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E61 m5 (2007)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
Mortalis VW-nörd?
11 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Här e ju ett par fina "idioter" också hehe

http://i11.tinypic.com/8bh1ir4.jpg

Lalle87
11 januari 2008 · 262 Inlägg

det är ju smart att ha en reservbil med sig.

engolf
14 januari 2008 · 3 235 Inlägg

richardoo290 skrev:
nån som är duktig på el? vad skulle hända om man körde ner en kabel bara sådär i en sådan pol med en männska i?  skulle han stendö på en gång med håret ståendes åt alla håll?

eller skulle han fått sig en rejäl kyss och hoppat upp ur vattnet?

Tror de hade varit döda i så fall.

Om det är 110, eller 220 volt, så är spänningen kraftig nog att döda en människa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang