3842
Sök

.är detta en låda som duger??

127 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#1
är inne på att köpa ett baspaket till min bil men vet inte riktigt vad ja ska lägga pengarna på är inte sugen på att lägga för mycket har tittat runt lite på allt möjligt men vill ha lite råd.

är detta något att ha ?? Arizona Eagle BP10x3 med ett Blaupunkt V2100 slutsteg..
www.netonnet.se/item.asp?iid=92843& … Row2Center - 62k -

eller är denne  basen något att rekomendera?

Pioneer TS-W307D4

isåfall vad för slutsteg borde ja ha helst inte för dyrt.
ge maj råd o tips på lite allt möjligt. runt 3000 kr
Senast redigerat av Drjohndeere (10 januari 2008)

338 Inlägg
9 januari 2008
#2
För 2-3000:- lär du få ett bättre paket, tipsen kommer nog snart rulla in på löpande band wink

127 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#3
okej.. jag har ingen aning får hoppas det kommer några tips.. du har inga bra lådtips??

338 Inlägg
9 januari 2008
#4
Kika in på dbakuten.se där finns nog en del intressanta paket, annars kan om säkert hjälpa dig där.

Eller om du vill åka en liten bit så rekomenderas Ljudbyggaren i Helsingborg skarpt. Du kan ju även ringa honom om du inte vill åka.

400 Inlägg
9 januari 2008
#5
kan ju även kolla på  brc i malmö smile tror dom ska ha bra paket där jag köpte mitt pioneer paket med en 12" på 1200watt 400watt rms slutsteget är på 380watt rms 2 kanals köpte det för 2800kr
det dunkar på helt okej spelade 130.5 db med det smile
Senast redigerat av MRapollo (9 januari 2008)

127 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#6
chilibyte skrev:
Kika in på dbakuten.se där finns nog en del intressanta paket, annars kan om säkert hjälpa dig där.

Eller om du vill åka en liten bit så rekomenderas Ljudbyggaren i Helsingborg skarpt. Du kan ju även ringa honom om du inte vill åka.

okej. tack så mycke. har han ljudbyggaren någon hemsida så man kan gå in och titta lite??

127 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#7
MRapollo skrev:
kan ju även kolla på  brc i malmö smile tror dom ska ha bra paket där jag köpte mitt pioneer paket med en 12" på 1200watt 400watt rms slutsteget är på 380watt rms 2 kanals köpte det för 2800kr
det dunkar på helt okej spelade 130.5 db med det smile

okej. får göra de. e jäkligt glad för pioneer tycker dom har riktigt bra grejor..

spelar du 130,5 med en 12 bara??

400 Inlägg
9 januari 2008
#8
Drjohndeere skrev:
MRapollo skrev:
kan ju även kolla på  brc i malmö smile tror dom ska ha bra paket där jag köpte mitt pioneer paket med en 12" på 1200watt 400watt rms slutsteget är på 380watt rms 2 kanals köpte det för 2800kr
det dunkar på helt okej spelade 130.5 db med det smile

okej. får göra de. e jäkligt glad för pioneer tycker dom har riktigt bra grejor..

spelar du 130,5 med en 12 bara??

jepp smile ska nog få ut nång db till hade inte ställt in någont steron va kass som jag körde me då oxå pioneer är bra saker smile

1 058 Inlägg
9 januari 2008
#9
för de priset får du ett sla500 och två RE RE12"..  kolla på carbonize

PoLoud =D

338 Inlägg
9 januari 2008
#10
Drjohndeere skrev:
chilibyte skrev:
Kika in på dbakuten.se där finns nog en del intressanta paket, annars kan om säkert hjälpa dig där.

Eller om du vill åka en liten bit så rekomenderas Ljudbyggaren i Helsingborg skarpt. Du kan ju även ringa honom om du inte vill åka.

okej. tack så mycke. har han ljudbyggaren någon hemsida så man kan gå in och titta lite??

Han har ingen webbutik, slå bara en signal och ange dina önskemål och ett maxpris för allt så ger han dig nog en del tips. www.ljudbyggaren.se
Senast redigerat av chilibyte (9 januari 2008)

trucken
563 Inlägg
9 januari 2008
#11
polaren lirade 139.9 med 2 simpla 10r från mtx 320wattrms/ 10a inget dyrt alls och låter bra. finns ju jäkla många basar, ljudbyggaren har hela sundet fullt. han har ingen sida då han tycker folk skall fåut det bästa..

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
10 januari 2008
#12
Ta dig till Sundets Pärla, Helsingborg och besök Ljudbyggaren, Prata med Tony och han löser det till dig....Lycka till...

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

7 100 Inlägg
10 januari 2008
#13
av dom två så tkr ja Arizona Eagle paketet smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

BilstereoNörd
576 Inlägg
10 januari 2008
#14
De ArizonaEagle lådorna funkar ovanligt bra!
Då i jämförelse med andra patetiska försök till baslådor från diverse märken.
Så för det priset så kan du knappt förvänta dig mer ifall du vill ha tryck och hyfsat ljud..
Beror ju givetvis på vilken bil du ska ha det i.. Ifall det blir någon bas kvar i cupén.

Bättre ljud är sen inga problem att få med andra lite dyrare produkter.

Men tro inte att allt spelar bättre för att det är dyrare..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

tokfrans
982 Inlägg
10 januari 2008
#15
vw_performance skrev:
för de priset får du ett sla500 och två RE RE12"..  kolla på carbonize



Sök