Ställ om varvräknaren för hälften så många pulser eller skaffa/bygg en summeringskrets som summerar signalerna från båda spolarna.
Alternativ: I vissa fall kan man trigga direkt från vevaxelgivare om man har en varvräknare med högohmig triggingång avsedd för sådan inkoppling.
/Göran
dojan skrev:
Funderar på hur man ska koppla varvräknaren på min bil.. har två tändspolar så det är två signalpuls kablar så när jag kopplar som vanligt visar den bara hälften av varvet... orginal räknarn använder bara ena signalen...
Någon som har tips??
<--(min bil)
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI