4353
Sök

Pontiac Trans Am vad tittar man på vid köp?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Är ute och kikar på Trans Am.

Vad är det man ska titta speciellt efter eller på?

Jag är ute och kikar på ebay.com också vad tror ni om att köpa en via ebay? Dem lägger ju ut bilder på alla fel tex repor i lacken m.m. Men tyvärr så kan man ju inte åka dit och provköra dem och sedan åka hem igen om det inte passar =P.

Någon som har hittat sin bil på ebay och köpt den?

Tack för svar smile

I do it my way

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
10 januari 2008
Så du gav upp V70R och S80 T6 för en Trans Am?

Någon verkar ha svårt att bestämma sig tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Avstängd
1 031 Inlägg
10 januari 2008
gå in på www.tacs.nu deras forum är bra när det gäller TA...  jag heter Runn där.

Meister
6 763 Inlägg
10 januari 2008
John87 skrev:

De blev ju betydligt bättre bil nu iaf. Men tjänar man på att ta hem en sån? Jag har kollat lite på camaro från 98 och framåt men de verkar ju inte löna sig. De står ju högt i kurs där.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:

Ja, det blir nog ingen Volvo nu längre.

har kikat på corvette också och dem är ju fina smile.

Kan hända att jag har lite svårt att bestämma mig ja, men nu så har jag nästan bestämt mig för att det blir amerikanskt iaf =P

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Runn WS7 skrev:
gå in på www.tacs.nu deras forum är bra när det gäller TA...  jag heter Runn där.

det ska jag göra. Men det blir i morgon, nu ska jag hem från jobbet smile.

Ska kika på dig där med då smile.

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
John87 skrev:

De blev ju betydligt bättre bil nu iaf. Men tjänar man på att ta hem en sån? Jag har kollat lite på camaro från 98 och framåt men de verkar ju inte löna sig. De står ju högt i kurs där.

Ja, som jag ser det i priser och så, så ser det väldigt mycket billagre ut än att köpa något sådant utifrån än i Sverige. Visst man får ju räkna med att frakta hem det och så, det kostar ju med. Men blir nog ändå billigare i slutändan. kan tänka. =P

I do it my way

junsele
248 Inlägg
10 januari 2008
oljeläckage (ajaj) och ojämn gång (det sistnämda brukar bero på hei fördelaren) det kom en tändfördelare med bättre kylning 95 har jag för mej.
Senast redigerat av devilspath (10 januari 2008)

Avstängd
1 031 Inlägg
10 januari 2008
BadGirl_854T5 skrev:
Runn WS7 skrev:

det ska jag göra. Men det blir i morgon, nu ska jag hem från jobbet smile.

Ska kika på dig där med då smile.

Gör det, har en bra projekt-tråd där med info om mitt dubbelturbobygge.

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
10 januari 2008
Jag kan ju rekommendera Tacs hemsida, jag har tagit hem en Pontiac Trans am cab(2000) från USA och fick hem den för en månad sen. Dock är den inte köpt från Ebay utan det finns andra annonsidor att leta bil på också.

Tänk på att bilen direkt efter köpet ska fraktas till shipping företaget, det finns dom som tittar upp bilen åt dej men dom vill förstås ha betalt, sen får du betala frakt, sen ska kostnaden för bilen och frakten räknas samman och tullas, sen blir de moms på allting. Sen i sverige vill du kanske frakta hem den med lastbil, sen ska du köpa bullerintyg och bygga om lysena för regbesiktningen, som i sin tur också kostar pengar. Sen tillkommer en del annat också men det är en anledning till de bilar som finns i Sverige kostar det dom gör, det är inte superbilligt att importera själv alla gånger.

Kom ihåg att kolla upp bilen du köper via carfax så ser du historiken över bilen.
Kul att du vill ha en Trans am, det är inte lika mycket "dussinbil" som Corvetter, inte för att Corvetten är en dussinbil men ändå, t.ex. av den årsmodell jag har så var årproduktionen av Trans am cabbar 783st medan de gjordes lite drygt 13000 Corvette c5 cabbar  smile
Senast redigerat av Niklasw (10 januari 2008)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 januari 2008
bra. När du väl köpt dig en amerikanare så kommer du göra dig av med dina svensson bilar o fortsätta med dom! wink

C H E V R O L E T <3

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
bra. När du väl köpt dig en amerikanare så kommer du göra dig av med dina svensson bilar o fortsätta med dom! wink

Jaha...  Har redan en amerikanare i familjen, men ändå har jag Volvo ;P

Ja, och jag heter Svensson i efternamn. Något problem med det kanske? wink
Senast redigerat av BadGirl_854T5 (11 januari 2008)

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Niklasw skrev:
Jag kan ju rekommendera Tacs hemsida, jag har tagit hem en Pontiac Trans am cab(2000) från USA och fick hem den för en månad sen. Dock är den inte köpt från Ebay utan det finns andra annonsidor att leta bil på också.

Tänk på att bilen direkt efter köpet ska fraktas till shipping företaget, det finns dom som tittar upp bilen åt dej men dom vill förstås ha betalt, sen får du betala frakt, sen ska kostnaden för bilen och frakten räknas samman och tullas, sen blir de moms på allting. Sen i sverige vill du kanske frakta hem den med lastbil, sen ska du köpa bullerintyg och bygga om lysena för regbesiktningen, som i sin tur också kostar pengar. Sen tillkommer en del annat också men det är en anledning till de bilar som finns i Sverige kostar det dom gör, det är inte superbilligt att importera själv alla gånger.

Kom ihåg att kolla upp bilen du köper via carfax så ser du historiken över bilen.
Kul att du vill ha en Trans am, det är inte lika mycket "dussinbil" som Corvetter, inte för att Corvetten är en dussinbil men ändå, t.ex. av den årsmodell jag har så var årproduktionen av Trans am cabbar 783st medan de gjordes lite drygt 13000 Corvette c5 cabbar  smile

Vet du vad det kostar ungefär att shippa hem bilen då? Kan väl tänka mig att det är olika beroende på varifrån man vil ha hem den, men kanske på ett ungefär..? ta tex vad du betalade kanske. (?)

Bullerintyg..? Vad är det? =P
Bygga om lysena för reg besiktning..? Hur menar du nu? Och varför..?

Sitter nu och kikar på cheverloet. Men även pontiac också så klart. smile

och har hittat sådana som skulle kosta ca 65 000 svenska kronor.
Vad tror du att det kommer att bli i slutändan med shipping och all vad det nu är?
Kanske är svårt att säga. ?

tack för ditt super bästa svar smile

I do it my way

Avstängd
1 031 Inlägg
11 januari 2008
tror jag gav 15K för en containerfrakt hit...  men gå in på tacs där står allt.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Runn WS7 skrev:
tror jag gav 15K för en containerfrakt hit...  men gå in på tacs där står allt.

Går in där direkt.

I do it my way

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
11 januari 2008
BadGirl_854T5 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Jaha...  Har redan en amerikanare i familjen, men ändå har jag Volvo ;P

Ja, och jag heter Svensson i efternamn. Något problem med det kanske? wink

Hahahha tongue

C H E V R O L E T <3

Sök