3679
Sök

angeleyes uppdater..koppla om så halvljus lyser med helljuset hur?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#1
hur kopplar man om så halvljuset lyser kvar när man slår om till heljus?

i orginal är det ju h4 på bilen min ,,därför halvjuset slocknar nu när jag slår på helljuset...

nu är det h7 ggr 4
Senast redigerat av pattilatti2 (11 januari 2008)


3 059 Inlägg
11 januari 2008
#2
Halvljuset brukar väl lysa när man slår på helljuset?


155 Inlägg
11 januari 2008
#3
har inte tänkt på det, men är det inte lite olika beroende på bilmodell, men jag har ju angeleyes på min bil, och då lyser nog halvljuset när man sätter på helljuset tror jag..


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#4
nån som vet säkert,hur fan kan det inte göra de i min då,för det är kopplat rätt antar ja halvljus funkar på automaläget,/vridet fullt på knappen.. endast angeleysen på parkerings läget...

men inte fan lyser halvljuset när ja slår om t helljus..


3 059 Inlägg
11 januari 2008
#5
Mina angeleyes lyser hela tiden, parkeringsljus och även när jag slår på ljuset.. halvljus lyser när jag slår över till helljus.
Har förvisso separata lampor för halv resp. helljus.


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#6
alltså jag har ju 4 h7 lampor..

angeleysen lyser konstant ...

bara dom vid parkerings läget...

när ja slår över fr halvljus automatiken på strömbrytaren elr va de kallas ..då lyser halvljus som vanligt.. o angel eyes..

när jag sen slår på hel ljus lyser dom + angeleyes..

kan det va så att man måste switcha,om kontakten? så halvljus o helljus lyser då?


2 924 Inlägg
11 januari 2008
#7
Jag blir lite snurrig av din otydliga förklaring men menar du att följande alternativ fungerar;
1.    Parkeringsljus = Angel eyes tända?
2.    Halvljus = Angel eyes + halvljus tända?
3.    Helljus = Angel eyes + halvljus + helljus tända?
I så fall är allt som det ska när du har separata lampor för hel och halvljus.

De bilar där halvljuset släcks när man slår på helljus, har H4 lampor i vanligaste fall där hel- och halvljus är i samma glödlampa (i vanliga fall 60/55W)
Senast redigerat av peegee (11 januari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#8
ja..parkeringsljus..=angel eyes..

halvljus o angleeyes..

helljus..skall halvljuset lysa me då???

när jag slår på helljus..då lyser endast det..och angeleyes..

är det nån fel koppling???


3 059 Inlägg
11 januari 2008
#9
Verkar knepigt.

På mina lampor satt det redan kontakter som passade till orginal på bilen så det enda jag gjorde var att plugga i kontakterna så funka allt som det skulle.. behövde inte göra nått annat än att skruva dit strålkastarna på bilen.

Du.. på vilken av bilarna är det du har monterat det på??


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#10
på opeln:)

menar att halv ljuset de borde ju fortfarande lysa det är separata lampor ju,,när jag slår på helljuset,ja det va ju bara plug and play ungefär...


EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
11 januari 2008
#11
Var det så på originallamporna också?
Dvs. om då slår på helljuset så växlar den från halv till hel?
Då blir det samma även på angel eyes. Hade så på min Golf 3, kopplade om så att jag hade både hel och halv ljus på helljuset.
Kan du göra det så får du bättre ljusbild, (bredare ljusbild).
På helljus får du ha alla ljuskombinationer, och då är det ju lika bra att ha så mycket ljus som möjligt enligt mig.

//Edge

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#12
va bra ..du fattar sig:) hur koppla du om det då???

men när du endast kör halv ljus..då lyser ej hel ljuset va??

ja det var ju h4 i orginal på den...

nu är det dubbla h7 o ja ljus bilden är inte så bra:( hehe

hur kopplar ja om det där??


EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
11 januari 2008
#13
Jag fick hjälp att koppla om dom, så jag vet inte exakt hur det gick till. Men jag antar att man kan stjäla tändstyrningen till helljuset för att tända halvljuset igen, ev. använda ett relä för detta. Är inte så superhaj på sånt.. än... tongue

Helt riktigt, när halv var på så lyste bara halv.. och parkeringsljuset = angel eyes ringarna och på hel bara hel och parkeringsljuset = angel eyes ringarna.

//Edge

I <3 my Honda
483 Inlägg
11 januari 2008
#14
pattilatti2 skrev:
på opeln:)

menar att halv ljuset de borde ju fortfarande lysa det är separata lampor ju,,när jag slår på helljuset,ja det va ju bara plug and play ungefär...

Om de är H4:or så släck halv när du slår till helljus för att inte bli för varm i reflektor men inte alla bilar med H4:or som är så. Det beroende på olika bilmodell. Samma på min Civic ochså. När man slår på helljus så släck halvljus. Så du måster kopplar om de, hur ska du kopplar vet jag inte tongue


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#15
har h7 nu är ju angel eyes smile

dock i orginal e det h4 därför det slocknar halv ljuset när jag slår på helljus...

hmm,,hur fan kopplar man om det..ja man ska nog sno ström på nå vänster där,,fr halvljuset,,men då kanske heljusena lyser me,,konstant o det är ju ej allt för lyckat..

hör me den som hjälpte dej,o skriv ett inlägg sen då:D
Senast redigerat av pattilatti2 (11 januari 2008)


I <3 my Honda
483 Inlägg
11 januari 2008
#16
Du behöver 2st relä 42-303 (Biltema). En till höger och en vänster sida. Koppla du så
-Stift 30 till batteri + 12v
-Stift 87 till halvljus
-Stift 86 till helljus
-Stift 85 till jord

Dessa kopplar som liksom extra kablar till dina lampor som finns nu. Det ska funka tror jag.



Sök