3358
Sök

Passar S/V70R kofångarn spoilern rakt över på en vanlig V70?

391 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Passar S/V70R kofångarn spoilern  rakt över på en vanlig V70?

ja som frågan lyder undrar jag detta,
polaren fick ett brunnslock som lossnade och förstörde hela fronten.
vi har på oss tills ikväll att hitta en ny front  helst R
och presentera för fastighetsägaren, som får stå för skadorna.

så lite hjälp att hitta en R front med dimljus i såklart,  mottages gärna.

// Andreas

726 Inlägg
11 januari 2008
ja den passar

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 januari 2008
ska väll inte vara nått problem tycker jag är väll samma bil i grunden kanske skijler på innerskärmarna lite

2slow

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
Japp. Inga problem att kränga på en R-front på en "vanlig" modell.

Alla R-delar är bolt-on från fabrik smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

726 Inlägg
11 januari 2008
läste tråden igen , och som du skrivit så står ägaren för kostnaderna? varför inte gå in på volvo och plocka ut en helt ny och be dom lacka den osv?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
__r0b1n skrev:
läste tråden igen , och som du skrivit så står ägaren för kostnaderna? varför inte gå in på volvo och plocka ut en helt ny och be dom lacka den osv?

Frågan är om det går att göra så.

Det var ju inte en R-front som skadades så dom vill nog inte ersätta något mycket dyrare än det som gick sönder.

Fast dom kanske ersätter skadorna, och killen lägger till några kronor extra och får sin R-front ?

726 Inlägg
11 januari 2008
John87 skrev:
__r0b1n skrev:

Det var ju inte en R-front som skadades så dom vill nog inte ersätta något mycket dyrare än det som gick sönder.

Fast dom kanske ersätter skadorna, och killen lägger till några kronor extra och får sin R-front ?

Ägaren vet väl inte om det var en R-front som satt på eller inte

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
__r0b1n skrev:
John87 skrev:
__r0b1n skrev:

Dom lär ju få visa skadorna om dom ska få det ersatt.

Går ju inte bara att ringa fastighetsägaren och säga att något är sönder så köper dom en ny utan att tänka.
Tänk va mycket kul man kunde få då tongue

726 Inlägg
11 januari 2008
John87 skrev:
__r0b1n skrev:
John87 skrev:

Dom lär ju få visa skadorna om dom ska få det ersatt.

Går ju inte bara att ringa fastighetsägaren och säga att något är sönder så köper dom en ny utan att tänka.
Tänk va mycket kul man kunde få då tongue

Klart som fan det inte går . det jag mena var att om inte ägaren är kunnig inom volvo , så tror jag inte han märker skillnad om det är en R-front eller inte.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
__r0b1n skrev:
det jag mena var att om inte ägaren är kunnig inom volvo , så tror jag inte han märker skillnad om det är en R-front eller inte.

Det är iofs ganska sant.

Om fastighetsägaren inte skickar den trasiga fronten till Volvo (eller ringer Volvo och frågar värdet på den) så finns chansen att han kommer undan med att byta till R-fronten smile

391 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
ägaren ser skillnad,  naturligtvis går det att plocka ut en ny front via volvo,  men genom att ta den på försäkringen  får man även betala en högre premie för om det var 1  eller 2 år.
detta är inte ett alternativ,

vi måste hitta en billigarelösning för att fastighetsägaren ska stå för skadorna,  fast det ska han göra ändå tycker jag,    (kunde ha gått mycket värre att ett barn trillat i eller någon rammlat och slagit sig,  specielt nån äldre eftersom främst gammlingar har plats i garaget.

för att tydligaregöra det hela hände detta i ett garage tillhörande en fastighetsägare,  vi hör parkeingsplatser där,   när kommpisen skulle hämta bilen och åka därifrån så small ett av brunnslocken upp.

726 Inlägg
11 januari 2008
John87 skrev:
__r0b1n skrev:
det jag mena var att om inte ägaren är kunnig inom volvo , så tror jag inte han märker skillnad om det är en R-front eller inte.

Det är iofs ganska sant.

Om fastighetsägaren inte skickar den trasiga fronten till Volvo (eller ringer Volvo och frågar värdet på den) så finns chansen att han kommer undan med att byta till R-fronten smile

precis , och vad jag tror , det är att han får gå in och beställa en på volvo och fakturera till fastighetsägaren , och kan inte tänka mig att han kontrollerar osv exakt vilken front som satt på offrets bil , om fastighetsägaren överhuvudtaget vet att det finns olika frontar till S/V70

391 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
__r0b1n skrev:
John87 skrev:
__r0b1n skrev:

Det är iofs ganska sant.

precis , och vad jag tror , det är att han får gå in och beställa en på volvo och fakturera till fastighetsägaren , och kan inte tänka mig att han kontrollerar osv exakt vilken front som satt på offrets bil , om fastighetsägaren överhuvudtaget vet att det finns olika frontar till S/V70

min kommpis meddelar att hyresvärden säger sig känna till ne kille som värmer upp plasten och rätar till skadorna. det ska tydligen vara en mycket billigare lösning

någon som har hört talas om något liknande ?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
andreasl skrev:
min kommpis meddelar att hyresvärden säger sig känna till ne kille som värmer upp plasten och rätar till skadorna. det ska tydligen vara en mycket billigare lösning

Ja, det går och då kan ni ju glömma R-fronten tongue

391 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
andreasl skrev:

Ja, det går och då kan ni ju glömma R-fronten tongue

mja,   fast blire bra det då?

grejen e den att när han köpte bilen var fornten i dåligt skcik så sälgaren (volvo) fixade till den och lackade om den så den var som ny så vi vill inte ha någe sämre resultat nu.

391 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
letar delar på bildelsbasen nu, me njag vet inte om jag någonsin hittat någon mer förvirrande sida  :S

Sök