2243
Sök

American hotrod

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
putte-p skrev:
racefan skrev:
avsnitten e ju inte direkt dagsfärska.Boyd är svårt sjuk idag samt Bernt gör ju sitt genombrott i serien o startar sen eget o blir "mega känd" för sin byggen.Charlie är en grymt eftertraktad lackerare i Usa idag.

Bernt slog igenom lååååångt innan han kom med i serien.

Väldigt långt innan.
Han blev uppraggad av Duane från sin egen verkstad typ runt hörnet från Boyd:s.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 506 Inlägg
11 januari 2008
Det här med korta dedlines är ju inte fö alla bilar, Men det är ju de som TV väljer att sända då dom slipper stå där i ett halvår för att filma en bil.
Och att Boyd tar de jobben beror ju på att det är bilar som kommer få mkt publisitet, Och då vill han väll inte att Foose eller ngn annan ska få chansen.
Den branchen är stenhård, Och Boyd är en Grym Designer, Men stressen är väll för mkt för att hinnas med. Sedan väljer ju TV vad dom vill sända ochså.

Jag vet bara hur det är på ett företag här i Sverige, Som är innom trimmningsbranchen,
Verkstads killarna jobbar från morgonen tills efter 12 slaget Offta. De jobbar även helger.
Det är mycket jobb och det tar mycket tid. Offtast har företagen inte råda att anställa det
antal mekaniker,Tekniker m,m som behövs för att kunna göra jobbet på normal tid och då ochså hinna med de Vanliga bilarna som ska lagas, Som inte får stå där mer än ett par dagar.

Så jag har lite förståelse för detta.
Det är sådant man borde veta om man som mek ger sig in i branchen på ett sådant företag.
Sedan kan det ju variera från företag till företag hur mkt extra tid det är ochså, Det beror ju helt och hållet på hur stora jobb de gör.
Senast redigerat av _Wallis_ (11 januari 2008)

Kan du andas kan du dö.

7 100 Inlägg
11 januari 2008
MKarlsson skrev:
Tomas är bäst iaf smile

håller med smile

synd att roy dog sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Maharaja!
207 Inlägg
11 januari 2008
jag hatar showen, det hela känns som de försöker vara killarna från American Chopper (OCC).

American Chopper äger!! cool
Senast redigerat av Mr-A (11 januari 2008)

putte-p
11 januari 2008
FireTraXX skrev:
putte-p skrev:
racefan skrev:
avsnitten e ju inte direkt dagsfärska.Boyd är svårt sjuk idag samt Bernt gör ju sitt genombrott i serien o startar sen eget o blir "mega känd" för sin byggen.Charlie är en grymt eftertraktad lackerare i Usa idag.

Bernt slog igenom lååååångt innan han kom med i serien.

Väldigt långt innan.
Han blev uppraggad av Duane från sin egen verkstad typ runt hörnet från Boyd:s.

...en firma han startade redan på 80-talet och har varit ett aktat namn där borta sedan dess med flera uppmärksammade byggen och hojar. Boyd har anlitat honom flera gånger innan han blev anställd.

Makaronborrare
993 Inlägg
11 januari 2008
MKarlsson skrev:
Tomas är bäst iaf smile

Hehe det roligaste var ju när Lee frågade Tomas om han kunde lära han något fint ord på svenska och Tomas svarade med "Jävla lakritstomte" big_smile

7 100 Inlägg
11 januari 2008
calibra1992 skrev:
MKarlsson skrev:
Tomas är bäst iaf smile

Hehe det roligaste var ju när Lee frågade Tomas om han kunde lära han något fint ord på svenska och Tomas svarade med "Jävla lakritstomte" big_smile

HAHAHAHAHAH fy satan va ja skrattade då,vred mej av skratt ju big_smilebig_smilebig_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 600 Inlägg
11 januari 2008
tomas är bäst håller me er smile synd att han blev utskälld igår av boyd =/  ha roy dött ? han va ju rolig när han blev sur tongue

gör som jag kör gubba racer=)

218 Inlägg
11 januari 2008
Boyd är lite av en makt galning skulle bli ganska drött på alla Deadlines hela tiden 8veckor 2veckor och vafan dom har

54 Inlägg
11 januari 2008
Tomas har ju flytta hem till sverige för nått års sen vad jag hört..

1 703 Inlägg
11 januari 2008
Alla större discoveryproduktioner är sjukt enformiga och genomskådliga. Alla påhittade deadlines, "nu är vi försenade 3år, och det måste vi ta igen på 6 timmar". Tattoo-programmet lider av att alla som tattuerar sig ska ha en sån djävla sentimental historia till alla tattoos, tillsammans med kräkig smörmusik blir man ju bara illamående.

Det som fortfarande håller klass är Mythbusters, wheeler dealers, en bil/flyg/helikopter/4*4 etc blir till, och så ytterligare några program.

2 600 Inlägg
11 januari 2008
tycker dödligfångst är bäst (;

gör som jag kör gubba racer=)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
11 januari 2008
henkebenke skrev:
Alla större discoveryproduktioner är sjukt enformiga och genomskådliga. Alla påhittade deadlines, "nu är vi försenade 3år, och det måste vi ta igen på 6 timmar". Tattoo-programmet lider av att alla som tattuerar sig ska ha en sån djävla sentimental historia till alla tattoos, tillsammans med kräkig smörmusik blir man ju bara illamående.

Det som fortfarande håller klass är Mythbusters, wheeler dealers, en bil/flyg/helikopter/4*4 etc blir till, och så ytterligare några program.

word!
de flesta nya stora pogrammen är så kassa att man skäms!
manus på allt känns det som hmm

Meister
6 763 Inlägg
11 januari 2008
Byström skrev:
Tomas har ju flytta hem till sverige för nått års sen vad jag hört..

Han har ju ett företag som sköter skeppningar av bilar. Så jag tror att han fortfarande bor i Californien. Men han kanske är hemma ofta.

Sen de här med deadline. De verkar har mer än 1 projekt på de där veckorna. Man kan ofta se en del av bilarna som kommer senare eller redan har varit i serien när de står ofärdiga i verkstan. Så att de har 8 veckor på sig är garanterat fel. De kör flera projekt parallelt och sedan klipper de nog ihop de big_smile

358 Inlägg
11 januari 2008
Har slutat titta på amerikanska hotrods, ingen som såg avsnittena med den svenske praktikanten?? tongue

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
TurboTimpa skrev:
Har slutat titta på amerikanska hotrods, ingen som såg avsnittena med den svenske praktikanten?? tongue

Jo, han hade ju mindre i en verkstad att göra än vad jag har.
Plus att han förstod mindre engelska än min katt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Makaronborrare
993 Inlägg
11 januari 2008
FireTraXX skrev:
TurboTimpa skrev:

Jo, han hade ju mindre i en verkstad att göra än vad jag har.
Plus att han förstod mindre engelska än min katt.

Haha nej han var så felplacerad att jag tyckte synd om han big_smile

Blivande lastbilscaffis
134 Inlägg
11 januari 2008
calibra1992 skrev:
MKarlsson skrev:
Tomas är bäst iaf smile

ahaha dog av skratt när jag läste det ´big_smile

Blivande lastbilscaffis

Volvoskadad
6 017 Inlägg
11 januari 2008
henkebenke skrev:

kan bara håll med, vissa avsnitt av rides också

Jonas

Noiseprojekt
11 januari 2008
bmx skrev:
synd att roy dog sad

Håller med!
Hade man kunnat hälften av vad Roy kunde så skulle det nog inte va några problem att få jobb som plåtslagare!

Sök