VW Corrado

MathiasHedberg
11 januari 2008 · 3 Inlägg

Hejsan! Håller för tillfället på att undersöka vad det kan vara för fel på min folka. Den tickar på tomgång och gas. Vd kan det vara för fel?? Någon som vet något skulle jag vara tackasam för svar! Till detta ska det tilläggas att kamkedjaN ÄR BYTT FÖR CA 6000 mil sedan borde väl inte vara den lr??

ThomasH_gg
11 januari 2008 · 48 Inlägg

Hejsan, Det är säcker ventilerna som tickar, Är ju ganska vanligt på vr6 men det är inte så faligt som det låter, Har du provat med att byta olja och filter. Vissa byter till lite tjockare olja har jag hört och då har dom blivit av med problemet. Annas så kommer du att åka på att byta dom hydraliska tryckarna. Det går att åka så väldigt långt innan det blir faligt men det är ju ganska iriterande tyvär.

När kamkedjan eller glidskenorna ger upp så är det ett mer raslande ljud som följer varvtalet så det kan man ju utesluta.

Kolla med dom på www.vr6.nu eller www.corradoclubsweden.com för där finns många som är bra på vr6:an eller så söcker du lite där finns många liknande trådar.

Mvh Thomas

Senast redigerat av Mr_Player (11 januari 2008)

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
MathiasHedberg
11 januari 2008 · 3 Inlägg

Okejj! Ja min polare sa att det kanske kunde vara det men har aldrig fått det bekräftat! Bytte olja o filer för ett tag sen men det är en ganska tunn olja! Castrol magnatec 0w40

ThomasH_gg
11 januari 2008 · 48 Inlägg

Ja oljan är ju en ren tur om det fungerar men jag vet att vissa har fått det bättre med tjockare. hur långt har den gått?

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
ThomasH_gg
11 januari 2008 · 48 Inlägg

För övrig trevligt med flera corrado's i hofors igen, har ju kommit några på senaste tiden igen. Om du inte redan är medlem på www.corradoclubsweden.com så kolla in där. Den sidan kan komma till stor hjälp om du har problem eller vill ha reda på något smile

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang