Ja, så var hon hemma då.
Har haft den i 2 veckor nu och är mkt nöjd.
Innan jag hämtade bilen hade jag stora förväntningar på fälgarna som på bild såg ruskigt snygga ut. Givetvis var dom inte lika fräcka på bilen som ja ville. Ett impulsivt beslut ledde till att jag krängde av dom helt nya sommardäcken och på med ett par helt nya friktion på original 17". Blir mkt otrevligt att tvätta den fälgen , speciellt med vårt fantastiska klimat såhär års. Men va gör man inte.
Hur som helst så finns det ju inget annat än att skaffa 18" till sommarn nu, att köpa 17" sommarhjul känns nästan som att köpa stålfälgar.
MEN det är ju en hel djungel och NI ska få hjälpa mig att sortera ut dom finaste.
Mina krav är få men bestämda.
7.5x18" bör det vara. Det stora problemet blir när vi börjar kolla offset där seaten orginal har 54 i inpressning vilket leder till troligtvis ett stort problem om man börjar krypa nedåt 35inpressningar. Som det ser ut i dagsläget bör hjulen bredda en aning mer ut än orginal och jag skulle gissa att en inpressning ÖVER 40 bör funka. Runt 45 vore nog optimalt.
Så vi söker alltså en fälg som är 7.5x18" (jag tror 8x18" blir för saftigt) och som har ett ET-mått över 40.
Sen är det givetvis en personlig uppfattning och tycke vad det gäller fälgar men jag kan ju iaf ta till mig lite tips.
Jag vill INTE ha kopior och "noname" fälgar. Jag snålar inte på dessa fälgar. Det allra roligaste vore någon fälg som inte alla har, en udda fälg som inte finns i vart å varannat gummihus. Jag länkarar till ett par fälgar jag hade kunnat tänka mig. Något som är lite relevant är tvättbarheten, det får inte va ett fleratimmars jobb att tvätta fälgen, men givetvis får den ta lite tid :)Sen får det inte vara för mkt luft emellan ekrarna för det är ju inget vidare snyggt om ett tag när det sitter ett smutsigt standard-ok och skiva innanför.
http://www.ozracing.co.uk/Superturismo_gt.htmhttp://www.oclbrorssons.se/6249_SE.0?we … webdid=340 (en joker?)