3959
Sök

lättast sätt att komma åt generatorn?

584 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Nån som har ngr tips på hur man lättast kommer åt generatorn på en SAAB 9-3 2.0T -99? Jag ska dra en kabel därifrån..

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
12 januari 2008
Lyft upp höger sidan på bilen, palla upp. Tag bort hjulet, tag bort innerskärmen som sitter innanför. Sedan har du generatorn rakt in.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
12 januari 2008
Tips...

Ska du koppa åt D+ så går det en kabel där i från orginal som går till instrumentpanelel, laddningslampan....

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

584 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
zovix skrev:
Tips...

Ska du koppa åt D+ så går det en kabel där i från orginal som går till instrumentpanelel, laddningslampan....

/Magnus

Jag pallade upp bilen och kröp in under och de gick få dit det utan att ta bort något smile joo jag såg det men den kabeln var typ 2 mm tjock. men nu e de gjort iaf tongue

2 024 Inlägg
12 januari 2008
Eddie_Boy skrev:
zovix skrev:
Tips...

/Magnus

Jag pallade upp bilen och kröp in under och de gick få dit det utan att ta bort något smile joo jag såg det men den kabeln var typ 2 mm tjock. men nu e de gjort iaf tongue

Den behöver inte vara grövre, det går inga strömmar att tala om genom den. Hade gott och väl räckt till att skarva på ett relä på den oxå.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

584 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Expoze skrev:
Eddie_Boy skrev:
zovix skrev:
Tips...

/Magnus

Den behöver inte vara grövre, det går inga strömmar att tala om genom den. Hade gott och väl räckt till att skarva på ett relä på den oxå.

hehe nee ja farsan sa de till mig när ja hade gjort klart allting så nu sitter de 50mm2 kabel där tongue heheheh

Varsegoda att dumförklara mig big_smile
Senast redigerat av Eddie_Boy (12 januari 2008)

21 761 Inlägg
12 januari 2008
Du menar att det nu sitter en 50mm2 kabel från generatorns D+ till styrningen på skiljerelät?

584 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Du menar att det nu sitter en 50mm2 kabel från generatorns D+ till styrningen på skiljerelät?

haha jaa tongue jag kollade ju inte innan på relät hur anslutningen såg ut .. om ja hade gjort de så hade man ju fattat att de inte skulle va så stor .. men men så är det smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
13 januari 2008
Hahaha lol
Jaja kanske e snyggare så tongue

C H E V R O L E T <3

21 761 Inlägg
13 januari 2008
Ja, det är ju ett litet annorlunda sätt att montera förstås wink.

Går det inte att dra om kabeln litegrann så att den kan sitta på huvudplusen (B+) istället?

584 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, det är ju ett litet annorlunda sätt att montera förstås wink.

Går det inte att dra om kabeln litegrann så att den kan sitta på huvudplusen (B+) istället?

Jo de går säkert tongue men nu funkar de as bra så ja orkar inte göra om det tongue

Sök