Jag har en GAS A112-BP sedan någor halvår tillbaka. Den har fungerat utmärkt tills för någon vecka sedan. Basen som för övrigt är aktiv, har börjat knastra på en ganska låg frekvens. Jag behöver inte ens har någon musik igång för att den ska knastra. Jag misstänker dålig jordning till chassit, men tänkte ändå kolla med någon kunnig här om tips. Den spelar för övrigt väldigt bra.
Så du menar att basen knastrar så fort lådans steg är igång utan musik? Och det slutar knastra när du stänger av basen? Syns det om basen rör på sig när det knastrar?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Så du menar att basen knastrar så fort lådans steg är igång utan musik? Och det slutar knastra när du stänger av basen? Syns det om basen rör på sig när det knastrar?
Ja precis. Så länge den är igång så knastrar den. Har dock inte kollat om elementet rör på sig, men de bör den göra, iaf mindre vibrationer.
Ska som sagt kolla jordningen idag. Hoppas att de är felet.