"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Rätt grymt motorljud men jag kan inte hålla med om att det är världesn vackraste O inte för o va sån, men när har Mazda nånsin visat var skåpet ska stå?
Rätt grymt motorljud men jag kan inte hålla med om att det är världesn vackraste O inte för o va sån, men när har Mazda nånsin visat var skåpet ska stå?
när dom vann Le Mans med sin 787b (?) tre år i rad, och därefter förbjöds wankelmotorer i tävlingen? rätta mig om jag har fel men är rätt säker på att det var tre år.
ni som kört en bil med Wankel (t.ex. rx-8) har upplevt något speciellt, det går inte att jämföra med en V8. visst kraften kanske inte finns där på samma sätt men de höga varven på motorn och det motorljudet som blir (kan ej upplevas på film) är helt otroligt, orgasm varje gång jag kör en..