4059
Sök

Max och org. kamhöjd Grand Touring 583 -95?

Lite överallt..
612 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
Hejsan

Ska byta lite saker på skotern våran nu när det har börjat bli skapligt med snö.

Tänkte höra om någon vet vad orginal kamhöjden är på denna modell, samt vad maxhöjden är, utan att kammarna tar i tunneln?

Måste även fråga om någon har provat att byta ut orginalbuken och huven (s2000) till någon nyare modell? (typ CK3) SKulle vilja ha bort det fula lyset som sitter på de lite äldre modellerna!

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 januari 2008
jag har nog inga svar på dina frågor då jag inte är så inne på dom skotrarna.. men jag har 38mm Hk matta på SRV´n så då borde det fan gå dit en 38mm på eran med tycker man smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Lite överallt..
612 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
jag har nog inga svar på dina frågor då jag inte är så inne på dom skotrarna.. men jag har 38mm Hk matta på SRV´n så då borde det fan gå dit en 38mm på eran med tycker man smile

38mm? Har du ingen bild på den?
Måste ju se hur grymm ut som hällst! smile

Kollade på 38mm Challanger-matta jag också på Rinab, men får göra som Biltoker säger och som alla andra jag frågat, att man får lägga en planka el. liknande och mäta sig fram till vad man kan ha.

Ang. buken och huven så kan jag säga till de som är intresserade att för det första så har jag komme fram till att det är f2000 Chassi på -95, s2000 kom -96,-97 tror jag.

Sedan kan jag säga att det GÅR att få dit buk och huv från zx-Chassin, går säkert från Ck3 också när dom är ganska lika.
Så blir att försöka få tag på buk och huv och sedan modda lite! tongue

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
13 januari 2008
Skulle gissa på att de är 25 orginal, men 38 borde gå bra tycker ja, sitter ju de på summitarna med samma chassie... Ska väl vara framme vid drivhjulen de tar i isf...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Lite överallt..
612 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
TobbeE_87 skrev:
Skulle gissa på att de är 25 orginal, men 38 borde gå bra tycker ja, sitter ju de på summitarna med samma chassie... Ska väl vara framme vid drivhjulen de tar i isf...

Ja, exakt!

Är det jag är rädd för jag också, men tror och hoppas att det inte ska bli några problem.

Återstå att se om man får tag i någon buk och huv.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 januari 2008
A_Lindahl skrev:
TobbeE_87 skrev:

Ja, exakt!

Är det jag är rädd för jag också, men tror och hoppas att det inte ska bli några problem.

då ska det gå att köpa mindre drivhjul har jag för mig så ska det gå bra, IFALL den skulle ta i smile

ang min 38mm på SRV´n så ser det rätt maffigt ut ja.. det är en ripsaw så man har ju fullgott fäste på led och hårt underlag tongue dock så är inte ripsaw mattorna kända för sin lössnö förmåga men här där det bara brukar vara en 30-50cm på vintrarna så spelar det ju ingen större roll endå... smile... dock så funderar jag på att försöka få tag på en annan 38mm då min är lite sliten och saknar några kammar.. men ska försöka fixa bild smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök