10 Körlektioner fick jag veta av min körskolelärare att det är medel vad dom flesta behöver, sen klarar en del det på färre, och en del behöver fler. Hon sa också att det är få som behöver fler än 25 lektioner.
Tänk också på att det egentligen inte är dyrt att ta körkort. 500 kr per lektion, som då är 40 min eller va de va är inte dyrt, med tanke på att:
Skatt
försäkring
bränsle
slitage, reparationer
däck
service
Va bara fokuserad. Kanske skriva upp för traktorkort först, som jag gjorde, bara för att se hur prover ser ut, och då vet du hur det är upplagt och är inte lika nervös.
Teoriprovet är inte svårt om man bara pluggat till det, och sträva efter s.k djupinlärning, så är risken för hjärnsläpp inte lika stor. Jag pluggade så pass att det känns som att jag skulle klara en uppskrivning igen, när som, trots att jag haft kort i snart 1½ år.
Likadant vid uppkörningen. Det gäller att vara fokuserad, men inte verka för nervös. Prata med handledaren under körningen så släpper nervositeten, dessutom så ger man intrycket att att kunna framföra ett fordon på ett säkert sätt om man kan prata också, samtidigt som man kör.
Mitt körkort kostade 3000 kr. Dock hade jag tur och lyckades få mor och far att betala skrivning och uppkörning. Men bara en gång, så de va nog därför jag klarade det på första

Jag tog mitt 1 månad efter 18:årsdagen

På skolan fick vi teorin och 13 körlektioner. Eftersom jag och alla i klassen tyckte så illa om rektorn på skolan (han tyckte illa om oss också, för vi sa vad vi tyckte) så tog jag allihop

Körde tyvärr aldrig privat, farsan tyckte det var skit med allt papper så han "glömde" skicka in sina... Bara för att man inte behövde det förr...
Skrev upp och klarade på 1:a, sen körde jag lite och bad dom att boka uppkörning, men dom tyckte inte att jag kunde köra upp än, så jag bokade privat och körde två betallektioner bara för att få lite mer rutin

sen körde jag upp och fixade det på 1:a.
Dock var det en liten chansning, men antagligen kändes det värren än det var, då körskoleläraren matan i att jag inte skulle klara det

Dock håller jag med om att volvo V50 är en äcklig bil..

Övningskörde i en BMW 120D eller va den hette.. Dieselmodellen i 1-serien... 130 TD hästar och den va go som fan att köra, men jag körde upp i en V50 1,8F, 120 döda flexifuelhästar som nog är den tröttaste bilen jag nånsin kört

Jämfört med BMW:n så va volvon verkligen kass

Det skönaste av allt var att en timme efter att jag kört upp så satt jag i min egen bil, nybesiktigad med rent papper samma dag som jag klarade kortet, och det bästa av allt är att det var
fredagen den 13:e 
Hur den kom in till besiktningen är en annan historia

egentligen satt jag i min bil en halvtimme efter uppkörningen och körde in den till kalmar, obesiktigad, oskattad och körförbud, dock va den försäkrad