Satt o kolla på lite trim till 330xi-01. it´s fun hade ett chip som ger 245 hk o 320 nm. org e 231 hk o 300 nm. *är det värt o trimma? *kommer man o märka nåt skillnad? *eller finns det nån annan trimfirma som är bättre?
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
hade sj en E30 Touring 325ix på 170hk orginal satte dit avgasystem från scorpion samt luftfilter och ett chip samt böt kammen o bänka fick ut 204hk de var de värt.. vart en helt annan bil.. men soppa de ville den stackarn ha
hittade dessa företag. hur kommer det sig att några av de anger mer hk än tex itsfun?
vilka ska man lita på?
När det gäller trim-branschen, inga.
Alla ska vara värre än konkurrenterna och ökar på lite på siffrorna. Be dom visa bänkpapper.
Annars hade jag inte chippat en sugmotor om jag inte hade haft pengar över. Det är inte värt kostnaden även om det blir liten skillnad både i effekt och i förbrukning.
hade sj en E30 Touring 325ix på 170hk orginal satte dit avgasystem från scorpion samt luftfilter och ett chip samt böt kammen o bänka fick ut 204hk de var de värt.. vart en helt annan bil.. men soppa de ville den stackarn ha
34 hk e väl helt OK. med ett chip får jag ut ca 20hk mer, samt luffilet och avgas så kankse jag får ut ca 10 hk till.
34 hk e väl helt OK. med ett chip får jag ut ca 20hk mer, samt luffilet och avgas så kankse jag får ut ca 10 hk till.
Tyvärr känns det som orimliga drömsiffror! =/
vad är rimliga siffor med ett chip? eller chip+avgas+sportluftfilter?
vad är skillnaden mellan 330i och 330xi(förrutom att xi e 4-hjulsdrift) i köregenskaper,hastighet(0-100,toppfart, mm)? vilken e roligast? vilken hade ni köpt?
vad är skillnaden mellan 330i och 330xi(förrutom att xi e 4-hjulsdrift) i köregenskaper,hastighet(0-100,toppfart, mm)? vilken e roligast? vilken hade ni köpt?
330xi är ju förstås bättre på vintern men den är fortfarande ganska rolig att köra eftersom den skickar 62& av kraften till bakhjulen. Du tappar ju dock mer effekt i drivlinan på en fyrhjulsdriven bil så den är inte lika snabb, bör vara tyngre också.
räkna med 10hk på sug motor och 25hk på turbo motor så blir du inte besviken.
Fast 25hk på en turbomotor brukar vara en underdrift.
Men som sagt, räknar man med det så slipper man riva i håret för att man inte fick dom där 100hk som dom lovade
Precis min poäng.. men de finns turbo bilar som enbart lämnar 15hk med chipp så finns det dom som lämnar 100hk med chipp (ja det är sant) Sen finns det sug motorer som lämnar 4hk med chipp och sug motre som lämnar över 20hk med chipp men går man på 10/25 blir man sällan besviken. oftast glad