Färgkod på denna bil?

A_Lindahl Lite överallt..
14 januari 2008 · 612 Inlägg

Hejsan

Redan nu innan jag har köpt en till bil, så har jag börjat kolla på lite olika lack-alternativ. Det ska ju börjas tidigt så man hinner ångra sig några ggr! wink

Men tror jag har hittat lacken som blir på nästa Golf, skulle bara villja ha lite hjälp med att identifiera färgkoden, iaf. på ett ungefär.
Blir till att åka till en billack och kolla ut den rätta sedan, men under tiden..

http://www.demonvw.co.uk/photos/Golf2/Golf2_165.jpg

Någon som har en aning?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Kuula
14 januari 2008 · 126 Inlägg

vinrödbig_smile

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
14 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Kan det vara candy apple red? Svårt att se bara på en bild...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
14 januari 2008 · 4 190 Inlägg

vulture skrev:
Kan det vara candy apple red? Svårt att se bara på en bild...

// Ellen smile

Låter lovande.. smile
Tror inte golf har en sån där orginallack.. de där är iallefall en effektlack..
Så de är nog bara att åka till färghandlaren, svårt me färg koder på rak arm tongue
mvh kimpa

A_Lindahl Lite överallt..
14 januari 2008 · 612 Inlägg

vulture skrev:
Kan det vara candy apple red? Svårt att se bara på en bild...

// Ellen smile

kimpan_90 skrev:
Låter lovande.. smile
Tror inte golf har en sån där orginallack.. de där är iallefall en effektlack..
Så de är nog bara att åka till färghandlaren, svårt me färg koder på rak arm tongue
mvh kimpa

Jo men visst är det svårt, men tänkte höra om någon hade lackat med liknande så man fick veta på ett ungefär.

Hehe, tror inte heller att det är någon orginallack, men tyckte den var helskön, så blir nog något liknande! smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
14 januari 2008 · 4 190 Inlägg

A_Lindahl skrev:

vulture skrev:
Kan det vara candy apple red? Svårt att se bara på en bild...

// Ellen smile

kimpan_90 skrev:
Låter lovande.. smile
Tror inte golf har en sån där orginallack.. de där är iallefall en effektlack..
Så de är nog bara att åka till färghandlaren, svårt me färg koder på rak arm tongue
mvh kimpa

Jo men visst är det svårt, men tänkte höra om någon hade lackat med liknande så man fick veta på ett ungefär.

Hehe, tror inte heller att det är någon orginallack, men tyckte den var helskön, så blir nog något liknande! smile

Okej, men hoppas du vet att det blir dyrt om du inte gör det själv tongue
Kommer bli grymt snyggt iallefall smile
mvh kimpa

A_Lindahl Lite överallt..
14 januari 2008 · 612 Inlägg

kimpan_90 skrev:

A_Lindahl skrev:

vulture skrev:
Kan det vara candy apple red? Svårt att se bara på en bild...

// Ellen smile

kimpan_90 skrev:
Låter lovande.. smile
Tror inte golf har en sån där orginallack.. de där är iallefall en effektlack..
Så de är nog bara att åka till färghandlaren, svårt me färg koder på rak arm tongue
mvh kimpa

Jo men visst är det svårt, men tänkte höra om någon hade lackat med liknande så man fick veta på ett ungefär.

Hehe, tror inte heller att det är någon orginallack, men tyckte den var helskön, så blir nog något liknande! smile

Okej, men hoppas du vet att det blir dyrt om du inte gör det själv tongue
Kommer bli grymt snyggt iallefall smile
mvh kimpa

Joo, man är nog insatt i ämnet för att veta att man inte plockar de pengarna ur småmyntsfacket direkt! Hehe..

Blir nog att lacka själv, men blir nog inte en "Metallic" eller liknande eftersom att det är lite svårare att få till bra. Blir att leta reda på en solid färg i ungefär samma kulör.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
-Brink-
15 januari 2008 · 378 Inlägg

jag va me och lacka en cadillac en gång och de va ungefär samma färgen.. ända jag komemr ihåg är att färgen hette  laser-röd

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
Carlsberg
15 januari 2008 · 111 Inlägg

Ursäkta att jag frågar men, vad ska du med färgkoden till om du ska lacka i solid lack då den inte kommer likna den där färgen ett dugg?

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 900 s (1990)
Saab 9-3 (2008)
A_Lindahl Lite överallt..
16 januari 2008 · 612 Inlägg

Carlsberg skrev:
Ursäkta att jag frågar men, vad ska du med färgkoden till om du ska lacka i solid lack då den inte kommer likna den där färgen ett dugg?

Kanske kan vara lite kul att veta, så man kanske kan komma så nära som möjligt?

Senast redigerat av A_Lindahl (16 januari 2008)

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Astramarkus
16 januari 2008 · 455 Inlägg

Saab 9-5 fas ett fanns i en vinröd pearl, som är rätt lik golfen på bild. Den är underbar i soljus, med fin effekt.

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
A_Lindahl Lite överallt..
16 januari 2008 · 612 Inlägg

Astramarkus skrev:
Saab 9-5 fas ett fanns i en vinröd pearl, som är rätt lik golfen på bild. Den är underbar i soljus, med fin effekt.

Ajjamän, får ta och kolla lite på det hos en lackerare som har färgkortor..

Men kanske lite svårt, för det är väll svårare att lacka pearl än vanlig solid lack, eller är jag helt ute och cyklar då?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
JacobStenberg Billackerare
17 januari 2008 · 58 Inlägg

Om det är en effektlack som du ser på en bild kan du ju glömma att försöka hitta an färgkod! tongue Den där golfen är nog lackad med en röd pearl, men man vet aldrig hur en lack man ser på bild är uppbygd.

En pearl är något lättare att lacka än en metallic, lättare att metallicen blir flammig.
Men att lacka med en 2k lack (solid) är inte heller det lättaste, men du slipper krånglet med baserna innan som kan uppstå mycker problem i. Sen finns det olika typer av solida också. Den kan ligga i bas, som en metallic fast utan metallic. helt vanlig färg alltså som du klarlackar utanpå. Finns även som 2-komponentig i 2 olika former, MS & HS. Man lär plugga på lite innan man ger sig på att lacka en hel bil iaf smile och träna på annat innan om du vill ha ett hyffsat resultat!

Twins Twins Bil & Plåt
2 juni 2009 · 2 577 Inlägg

A_Lindahl skrev:
Hejsan

Redan nu innan jag har köpt en till bil, så har jag börjat kolla på lite olika lack-alternativ. Det ska ju börjas tidigt så man hinner ångra sig några ggr! wink

Men tror jag har hittat lacken som blir på nästa Golf, skulle bara villja ha lite hjälp med att identifiera färgkoden, iaf. på ett ungefär.
Blir till att åka till en billack och kolla ut den rätta sedan, men under tiden..

http://www.demonvw.co.uk/photos/Golf2/Golf2_165.jpg

Någon som har en aning?

denna färgen heter laser-röd, aka yamaha R1:ans orginala röda färg, det är en bas av lasersilver, med en röd genomskinlig effektlack/pearllack ovanpå, det skapar det fina candy skimmret smile, vi har lackat motorcyklar, mopeder och bilar i denna färg sämt ett pat fälgar till en bil smile

vill du ha några exempelbilder skickar jag gärna smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang