2550
Sök

Är det flera än jag som har ibland migrän?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Migrän är någonting som man inte önskar sin värsta.
Min morfar hade det, sen min mamma, jag själv har det och min dotter också.
det verkar som att det går i arv.
jag har sådana ibland, det sitter bakom ögonen och det börjar innan jag vaknar och då för sent för att stoppas.
Jag tål inte ljuset, ljudet och det ska helt vara frisk luft i rummet.
jag får feber upp till 39 grader, illamående och skulle skruva av huvet för att slänga den på väggen. Efter ett par timmar, gå jag kräka så gott det går och enbar efter det, kan jag äta medecin. jag tar en tablett anervan som är underbar mot smärtan och en sömn tablett, jag somnar ca 4 timmar och när jag vaknar allting är borta och lika pigg som om det hade inte hänt någonting.
Shit jobbigt!!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

173 Inlägg
15 januari 2008
Migrän är jävligt surt... :<.

Jag åkte på nån slags migrän när jag var 13-15 år. Fick ett flimmer vid ögat utan någon som hällst anledning, och det bara växte så jag förlora nästan 50% av synen när flimret varade.
Problemet var också att jag var tvungen att ta en tablett fort som satan, gick det för länge med flimret vart jag spyfärdig...

Så när jag fick flimret, snabbt tablett, eller spy... sen kom huvudvärken...

Så man gick ju runt och kolla så man skulle upptäcka flimret snabbt... sad

Tur är så gick det över smile. Har hört att många har migrän i tonåren.

Noiseprojekt
15 januari 2008
Jadå, ibland så!
Men nu var det jäkligt längesen!

Vet att jag fick migrän-anfall på högstadiet en gång..
Så fick gå hem, det roliga var att gå till busshållsplatsen, åka från Vadstena till Motala och sen byta buss hem..
Såg typ ingenting, så idag undrar jag hur jag ens hittade till busshållsplatsen!

Avstängd
1 031 Inlägg
15 januari 2008
Migrän är det värsta som finns...

Audiholic
485 Inlägg
German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 januari 2008
Jag har också migrän emellanåt. Inte kul alls. Blir det nog illa så kräks jag till slut. hmm
Och ibland ser jag svartvitt på ena ögat och får som en skygglapp på sidan. Läskigt..

Man blir så jävla borta.
Som tur är har jag både starka tabletter och nässpray mot det.
Men inte fan är det trevligt att ha.

Önskar min granne ovanför kunde he det OFTA! Så det blir tyst nån gång... Hör allt hon gör, varenda steg... USCH! Hemska människa, eller vad fan det nu är. Hmmm... Kom av mig lite. roll
Migrän var det.. Nej, som sagt, kul är det inte.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Jag använder anervan som mycket effektiv till smärtan och en sömn tablett, vad ta ni som medecin?

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
15 januari 2008
Led/lider av migrän jag med.
Haft sedan jag var liten men inte haft nå anfall på två år fram tills 2 dagar efter nyår.
jag blir helt lamslagen, huvudvärk liknande kärnfusion, och istället för detta 'flimmer' så snurrar det bara för mig, vilket i sin tur gör att jag ger ifrån mig raketspyor tills magen är helt jävla tom, men kroppen vill fortfarande inte sluta spy utan man ligger bara och låter som en brunstig älgko och spänner varenda muskel i mellangärdet.

Migrän...Något jag hade kunnat önska en eventuell fiende i ett världskrig men även där hade det setts som icke-humanitärt.

EDIT: Angående medicin så tar jag Zomig nasal, nässpray. mycket effektivt.
Senast redigerat av Cloudsurfer (15 januari 2008)

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Cloudsurfer skrev:
Led/lider av migrän jag med.
Haft sedan jag var liten men inte haft nå anfall på två år fram tills 2 dagar efter nyår.
jag blir helt lamslagen, huvudvärk liknande kärnfusion, och istället för detta 'flimmer' så snurrar det bara för mig, vilket i sin tur gör att jag ger ifrån mig raketspyor tills magen är helt jävla tom, men kroppen vill fortfarande inte sluta spy utan man ligger bara och låter som en brunstig älgko och spänner varenda muskel i mellangärdet.

Migrän...Något jag hade kunnat önska en eventuell fiende i ett världskrig men även där hade det setts som icke-humanitärt.

EDIT: Angående medicin så tar jag Zomig nasal, nässpray. mycket effektivt.

I ditt fall måste det vara resultat av nyårs-afton, du måste har firat som fan, är du säker att det inte var resterande av bakfyll? big_smilelollol

Skoj vid sida, det är faktist ett helvetet och det du säger känner jag mycket väl plus det jag skrev innan.
Det som jag beräknar som ikke-humanitärt är att det går i arv, nu är det 4e generationen, vi är trött på den som fan.
Senast redigerat av alain (15 januari 2008)

564 Inlägg
15 januari 2008
Jag har också migrän. Det går i perioder, men några gånger per månad blir det. Symtomen är först huvudvärk, sen kommer ögonflimmer, värk bakom ögonen, illamående, yrsel, feberkännslor. Det ända som hjälper är piller och mörkt tyst rum med en varm blöt handduk över ögonen. Sen är det bara att ligga så tills det lättar. Ibland lättar det först dagen efter.

Förut tyckte jag det lindrade med kall handduk, men jag märkte att huvudvärken blev mycket värre då efter en stund. Varm handduk fungerar bäst. Tror det hänger på att kyla bidrar till ökat blodflöde i huvet vilket ger mer huvudvärk. Men det är bara jag själv som gissar på det. smile

Jag har inte fått någon medicin utskriven utan äter det som finns receptfritt på apoteket. Jag har märkt att om jag äter samma medicin varje gång utan att byta sort så slutar den till slut hjälpa, ungefär som att man blir immun.

Det som dock oftast brukar fungera bäst är 2st treo.

Migrän är helt värdelöst.
Senast redigerat av groze (15 januari 2008)

123 Inlägg
15 januari 2008
Hade migrän när jag va liten, men nu har ja nog inte haft det på 1år iaf.

Fifan det är hemskt med migrän, hade det skit ofta när jag va liten sen blev det mindre å mindre å nu har ja inte haft det på ett år som sagt..

Det ända som hjälper när man får det är ju att gå och sova..

Gör som Ford köp Volvo!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
groze skrev:
Jag har också migrän. Det går i perioder, men några gånger per månad blir det. Symtomen är först huvudvärk, sen kommer ögonflimmer, värk bakom ögonen, illamående, yrsel, feberkännslor. Det ända som hjälper är piller och mörkt tyst rum med en varm blöt handduk över ögonen. Sen är det bara att ligga så tills det lättar. Ibland lättar det först dagen efter.

Förut tyckte jag det lindrade med kall handduk, men jag märkte att huvudvärken blev mycket värre då efter en stund. Varm handduk fungerar bäst. Tror det hänger på att kyla bidrar till ökat blodflöde i huvet vilket ger mer huvudvärk. Men det är bara jag själv som gissar på det. smile

Jag har inte fått någon medicin utskriven utan äter det som finns receptfritt på apoteket. Jag har märkt att om jag äter samma medicin varje gång utan att byta sort så slutar den till slut hjälpa, ungefär som att man blir immun.

Det som dock oftast brukar fungera bäst är 2st treo.

Migrän är helt värdelöst.

Om du har såpass ofta migränen, varför går du inte till en läkare  och får utskriven tabletter
Som jag skrev innan jag tar en anervan och en sömn, sover 3-4 timmar så när jag vaknar, allting är borta.
På det viset slipper du att lida i onödan.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
15 januari 2008
hade migrän när jag var yngre, man blev helt snurrug å kunde inte se ordenkligt, det satt bakom ena ögat, , tog medecin och la mig ner, men alltid var jag tvungen att kräkas, när jag kräkts så va de bara å sova, sen efter par timmars sömn va de oftas borta! jag va rätt liten, kanske 11 år när de började, åt Bamyl koffein, finns receptfritt på apoteket har jag sett nu, men barn ska inte ta den utan läkares ordination..

så jälva skönt att det har växt bort, har nästan aldrig vanlig huvudvärk ens längre!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
16 januari 2008
tror nästan inte jag har haft 'vanlig' huvudvärk...eller kanske inte känt den som just huvudvärk med tanke på att man kanske blivit härdad i skallen av migränen

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

bitter besserwisser
644 Inlägg
16 januari 2008
jag hade förr, kom krypande bakom högra sidan på pannbenet.
Hemskt, provade alla möjliga medicament, inget hjälpte. Kom fram till det enda som hjälpte var ett finger i halsen och spy sedan sova..

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Tidsoptimist
184 Inlägg
16 januari 2008
Tjejen min fick nyss anfall. Hade sjukt ont i huvet, vart tvärblek, rusa in och kräktes. Nu har hon sovit i nån timme. Skönt för henne att inte va vaken med det skiten.

Jag försöker iaf...

349 Inlägg
17 januari 2008
Jag har haft ganska mycket migrän men då det kom, som vissa har beskrivit det, som ett flimmer för ögonen lärde man sig snabbt när man skulle få det, tog en tablett, och sen va det över efter att ha sovigt en del.
Min migrän va dock bara ibland. antagligen pga stress. Däremot hade en polare till mig migrän varje dag i 2 ÅR(!) tabletter hjälpte inte och han hade svårt för att hänga med i skolan tillslut. Det visade sig vara järnbrist. Just järn är väldigt bra när man har mycket migrän så det skulle jag rekommendera. köp en burk järntabletter och käcka dem ett tag.

Sök