2232
Sök

Behov av nytt batteri vid uppgradering ljudmässigt?

New Tech
30 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Hej,

Är det så att jag kommer behöva köpa ett extra batteri till mitt nya MDS 4-kanaliga steg på 2400w? Eller räcker det med att uppgradera startbatteriet (har orginal)? Har inga planer på att spela musik utan att ha bilen igång så djupurladdningar kan räknas bort ;P

// Mvh E

Bil: Polo 1.6i ~80hk
Hoj: GSX-R 600 dynojettad
Mycket nytt på gång.. ;)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2008
Elfie skrev:
Hej,

Är det så att jag kommer behöva köpa ett extra batteri till mitt nya MDS 4-kanaliga steg på 2400w? Eller räcker det med att uppgradera startbatteriet (har orginal)? Har inga planer på att spela musik utan att ha bilen igång så djupurladdningar kan räknas bort ;P

// Mvh E

Hur mycket ger steget egentligen? Vilket är det?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

New Tech
30 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Det är MDS Audiophile TEAM12CH steget, http://www.mds.se/?artnr=team1ch

Mycket nytt på gång.. ;)

90 Inlägg
15 januari 2008
För det första tänkte jag bara upplysa dig om att det är inte ett 4-kanals steg, utan ett monoblock.

För det andra ger detta 2400 watt (vet ej om dom watten stämmer riktigt) i 1 Ohm
Skall du köra basarna i 1 Ohm?
Annars så är det inga problem med batteriet.
Du kan du nog få ut lite extra kräm på basarna med ett bättre batteri, men det är nog inget som är nödvändigt.

MVH Freddy

130 Inlägg
15 januari 2008
lånar tråden lite hoppas det är okej... tänkte köpa mig ett sinus live sla1500 mono steg och driva två mtx 10":or med det...
behövs det nytt batteri?
enligt brl så behövde jag det fast då ville de att jag skulle köpa gas silver steget och två rockford10":or

MVH:Christofer

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2008
Freedy skrev:
För det första tänkte jag bara upplysa dig om att det är inte ett 4-kanals steg, utan ett monoblock.

För det andra ger detta 2400 watt (vet ej om dom watten stämmer riktigt) i 1 Ohm
Skall du köra basarna i 1 Ohm?
Annars så är det inga problem med batteriet.
Du kan du nog få ut lite extra kräm på basarna med ett bättre batteri, men det är nog inget som är nödvändigt.

MVH Freddy

Nej det ger inga 2400 watt.. snarare 1200 tveksamma watt, i 1 ohm. Voltantalet okänt.
Sen är det steget sjukt dyrt med tanke på vad man får. Kan man i stort sett lika gärna köpa
DLS A6 som garanterat ger 1200 watt i 1,33 ohmsamt 50 watt starkare i 4 ohm, och det för 4570:-

2 styck 55Ah batterier rekomenderar jag, samt en 100A generator.
Senast redigerat av Tokken (15 januari 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

21 761 Inlägg
15 januari 2008
Elfie skrev:

Eftersom du kommer att belasta steget med 2 Ohm så ger det ut 750WRMS enligt specen. Då kan man klara sig med ett större bra batteri, men som Tokken skriver så är två batterier en bättre ide.

Har du mätt batterihyllan än?
Senast redigerat av Drönirettab (15 januari 2008)

New Tech
30 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Elfie skrev:

Eftersom du kommer att belasta steget med 2 Ohm så ger det ut 750WRMS enligt specen. Då kan man klara sig med ett större bra batteri, men som Tokken skriver så är två batterier en bättre ide.

Har du mätt batterihyllan än?

Ska göra det här under dagen när jag vaknat till lite wink Lutar mot ett tudor maxxima batteri om jag ska vara ärlig.. Men ska mäta batterihyllan asap.

// mvh E

Mycket nytt på gång.. ;)

Sök