4263
Sök

Förslag om projekt VW Golf?

German Engineering
9 083 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Jag kanske tar över en bil efter jag fixat körkortet och då vill man ju såklart bygga om den litegrann smile Jag vill ju att det ska låta lite när man gasar wink Sen undrar jag om det går att småtrimma den? Vill ju ha lite över 100 hk smile Skriv gärna vad ni tycker jag ska göra med bilen smile

Åsikter och tips mottages smile Tacksam för alla svar smile

P.s Bilen är en Volkswagen Golf CL (MK3) årsmodell 94, 1.4 liters motor
Senast redigerat av CarpeDiem (12 februari 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
16 januari 2008
Njaa, jag hade kört på DTM dämpare! smile. Ser riktigt snyggt ut på en Golf enligt min mening.

Allt för den där jävla hatten!

1 582 Inlägg
16 januari 2008
Finns mycket man kan göra med en Golf, det är bara pengarna som sätter stopp wink
Att få upp den i 100hk lär kosta en hel del, jävligt dyrt att trimma en sugis, men smakar de så kostar de.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
16 januari 2008
Inte värt att lägga ner pengar på 1.4l motorn. Du kan ju dra på en "luftigare" slutdämpare så får du ett råare ljud i stället. Men det kommmer kosta skjortan att få upp den i 100hk

325 Inlägg
16 januari 2008
Men branog det kommer kosta!!! Är förgasare på den å va? Eller Äre en sån där halvinsprutare med enkel spridare? Satsa du på ett grövre avgas och öppet luftfilter så får du lite brum iaf. DTM-ljuddämpare som THEBADGUY sa ä riktigt fint.

OPEL

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 januari 2008
såna där DTM dämpare är pinsamma...allvarligt..den enda som tycker de e häftigt e nog killen som sitter inne i bilen, tills han kommer på att han ska köra mer än 1 mil och de börjar bli bullerskador på hörseln, men men...tycker du kan bara ha den som bruksbil o köpa dig en riktig sen o spara på pengarna istället

333 Inlägg
17 januari 2008
Jag skulle nog säga turbokonvertera eller hiva ut motorn och stoppa i en VR6 motor.
Turbokonvertera borde inte bli så dyrt om du letar beggade delar och gör jobbet själv.
Sen om allt runtomkring håller har jag inte en susning om smile

Sök