3520
Sök

Brännt steg? Garanti?

260 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Hejsan har lykats bränna mitt gas steg vet inte vad jag gjort för fel alla andra steg jag kopplat har funkat bra. men iaf någon som vet vad det kan gå på garantin? har set att det är en transistor som brännt tänkt om man kanske kunde hitta en på elfa? eller är der special?
Mycket tacksam för svar.

2 911 Inlägg
16 januari 2008
Handhavande fel går inte på garantin.
Däremot gör tillverkningsfel det, detta ser man vanligen enkelt om det är komponenter som vanligen har tillverkningsfel eller är typiska för felkoppling.

Lämna in det där det köptes.

Skogsfan
649 Inlägg
16 januari 2008
beror på ifall du köpt det på brl och laggt till drullegaranti också, ifall du har gjort detta så går det på garantin vad jag vet.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

260 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
okej någon som vet omdet är svårt att laga steget dvs bytta transistor?

1 058 Inlägg
16 januari 2008
Muschke skrev:
okej någon som vet omdet är svårt att laga steget dvs bytta transistor?

det är inte så svårt.. men e det ett gammalt steg utan garanti? annars kan du ju prova byta. men det kan vara fler saker som gått sönder samtidigt.

PoLoud =D

RM-operatör
667 Inlägg
16 januari 2008
Instämmmer.
Pröva att lämna in,värsta som kan hända är att dom inte ger med sig?

260 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Jo det klart jag ska prova att lämna in det först. men tänkte om dom inte gör nått.

trucken
563 Inlägg
17 januari 2008
antar att du gjort som alla andra här, haft endålig jord eller haft dålig spänning, då brinner det! vettefan om garantin täcker det där.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Sök