3086
Sök

Hjälp! Golf 2 gti startar inte

161 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
i morse påväg till jobbet började bilen gå konstigt, låg på 60 på 5an typ, sen kände jag i en backe att den kändes slö.. märkte att ifall man gasade började den som hacka lite och gå orent, gasade man bara lite gick den som den skulle. sen när jag skulle hem från jobbet ville den bara inte starta. vad kan vara fel?

2 118 Inlägg
17 januari 2008
kollat så den tänder som den ska ?

D.i.l.l.i.g.a.f

161 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
inte kollat nått än, kom just hem.. tänkte det va lika bra att fråga innan man börjar sabba en massa
NJ_ skrev:
kollat så den tänder som den ska ?

161 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
ingen?

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
17 januari 2008
Om den dör totalt vill jag ha din digifiz big_smile

ont: Kollat så att soppapumpen går? Gnista? Går motorn runt? Tändspolen?

2 Inlägg
18 januari 2008
Låter som igen satt bränsle filter eller att pumpen håller på att ge upp

Administratör
2 981 Inlägg
18 januari 2008
Hur mycket bränsle va det i den när det hände?

En kopp av den svarta såsen...

Långtradarchaffis
224 Inlägg
18 januari 2008
hm känner igen det där på min golf..överslag i antingen spole eller tändkablar fick jag tips om att det kunde vara, du kan ju alltid kolla upp det!   Min går orent som fan på låga varv och ibland när det är fuktigt eller blött ute startar den inte.

Det är bara ett tips, men kolla upp det iaf smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

volvo 740 GLE -87 :)
50 Inlägg
18 januari 2008
Rlundgren skrev:
hm känner igen det där på min golf..överslag i antingen spole eller tändkablar fick jag tips om att det kunde vara, du kan ju alltid kolla upp det!   Min går orent som fan på låga varv och ibland när det är fuktigt eller blött ute startar den inte.

Det är bara ett tips, men kolla upp det iaf smile

har precis de felet på min med om de är fukt osv, men min startar men går inte rent, slänger iväg nån eldkvast blev bättre då ja böt fördelarlock i min..

alexandern : kolla för de första gnistan. sen kan du ju kolla om du fått nån isplugg häll i nå t-röd ! om inte kolla så pumpen går som den ska!
mvh

NO Turbo Shit, Just REAL Power

Sök