Bas Mercedes 190

_Jacob_
17 januari 2008 · 263 Inlägg

Ett roligt problem jag stötte på var att tanken sitter och bråkar bakom ryggstödet och dämpar så gott som allt ljud som kanske finns i bagaget i form av baslåda. Får höra ofta att man ska ta bort first aid lådan och/eller rycka hela hatthyllan. Nu tycker jag att det låter tråkigt och det blir väldigt fult. Räcker det med att bygga en hatthylla med portar som kommer från baslådan?

Fråga nummer 2, på 190 16v sitter tanken bakom ryggstödet, jag vill minnas att på en säg vanlig 190 så sitter den under bilen. Skulle man inte då kunna köpa sig en sådan bensintank och lägga den som sitter i på hyllan?

Någon som har erfarenhet av detta typ av problem? Eller någon med en rolig lösning på det hela. Idén är ju att det ska vara snyggt och funktionellt och inte bara "hej jag har en baslåda från jula" wink

Bjuuuu han!!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
17 januari 2008 · 5 042 Inlägg

190E är ingen ljudbyggar bil hmm
Vet inte riktigt om det går att få ut full effekt.
Har du basport på din baslåda?
Sånna fall kanske du kan dra upp porten igenom hatthyllan

C H E V R O L E T <3
_Jacob_
18 januari 2008 · 263 Inlägg

Jag märkte att det inte var det. Jag har ingen baslåda för tillfället då jag sålde min förra p.g.a att jag var för lat för att börja härja med hatthyllan smile Men så långe man får lite extra tryck när man vrider på volymen och nej inte "köp ett par rediga 6*9"or". Jag vill ha bas. smile

Bjuuuu han!!
El_Gringo86
25 januari 2008 · 9 Inlägg

hmm... så vitt jag vet så har "alla" mercer stående tank... iaf. alla w201or o w124.... jag själv byggde en portad låda med rör upp i hatthyllan, o de funkade riktigt bra... va ett h-vete att få dit den men fan va de lät smile

noxxvile
25 januari 2008 · 148 Inlägg

slitz_robin skrev:
hmm... så vitt jag vet så har "alla" mercer stående tank... iaf. alla w201or o w124.... jag själv byggde en portad låda med rör upp i hatthyllan, o de funkade riktigt bra... va ett h-vete att få dit den men fan va de lät smile

många av min polare har 124,126,123.
Vissa har tagit bort hatthyllan men de är ju för att dom inte ids dra portar i hatthyllan.
Men en har byggt portar i hatthyllan, 2 st ganska stora om jag inte minns fel.
låter jävligt bra i hans 124.

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
twostroke
25 januari 2008 · 125 Inlägg

jag plastade en låda med två kicker l5 8"are i min 190.. det funkade jävligt fint, men var lite illa ute:P

Miklen
25 januari 2008 ·

Har inte du d dära facket för Första Hjälpen Kudden i hatthyllan...den öppnade ja å byggde om lite å då är det ju hål rätt ner i skuffen..funka bra..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang