vilken bas? Mutant eller GAS?

peter_1976 JDM
18 januari 2008 · 2 201 Inlägg

evilaudio skrev:

peter_1976 skrev:

evilaudio skrev:

vilken bil va de??

kommer inte ihåg vad exakt, men var en liten blåbil (kanske lite sidoprojekt). som dom hade tryckt in massa högtalare i. o det lät inte bra.

men det kvittar. gas är inget för mig. men som du säger, att det spelar ju bra för den prisklassen. men det finns samtidigt bättre i den klassen

då va de nog säkert en blå polo... den e mer byggd som showbil än som "låta bra bil"..


sen e de ju ofta så att folk "sågar" ett märke eftesom de inte låter bra i nån an deras polares bil å ofta e de helt galet monterat... kan säga att nya GAS alpha kiten låter jävligt bra me tanke på priset.. å sen e de ju så att ofta fastnar man ju för ett märke så.. smile   själv e ja "frälst" i rockford.. wink

jag sågar det för att jag inte har hört något bra, GAS bygge. ingen av mina kompisar har gas

med din jetta stod jag o kolla länge på på vallåkra för nåt år sen, tyckte det såg jävligt skumt ut. jag kom inte på vad det var, förrän det ploppa upp ett ljus: det var basarna som slog (MYCKET)    haha

Scratch
18 januari 2008 · 719 Inlägg

evilaudio skrev:

Scratch skrev:
Kollar man på brl så ska metal 12 kosta 1800kr nu reas den för 1300:-

Mutant xxx 10 reas på abakuten nu för 995:- och 12an kostar 1995:- i vanliga fall.

Så i mina ögon är det helt klart i samma prisklass!

Jag skulle valt mutant!

tror inte du kollat på rätt bas...  den GAS basen som du menar heter PRO 123 å har gjuten korg å dubbel talspole...   Metal basen har plåtkorg å enkel talspole. 

Metal basen rea dom för 988 för 2 st för inte så länge sen.

Okej hittar bara alpha o pro. Finns inte i deras sortiment längre då antar ja.

live free, die young.
evilaudio
18 januari 2008 · 16 195 Inlägg

peter_1976 skrev:

evilaudio skrev:

peter_1976 skrev:

kommer inte ihåg vad exakt, men var en liten blåbil (kanske lite sidoprojekt). som dom hade tryckt in massa högtalare i. o det lät inte bra.

men det kvittar. gas är inget för mig. men som du säger, att det spelar ju bra för den prisklassen. men det finns samtidigt bättre i den klassen

då va de nog säkert en blå polo... den e mer byggd som showbil än som "låta bra bil"..


sen e de ju ofta så att folk "sågar" ett märke eftesom de inte låter bra i nån an deras polares bil å ofta e de helt galet monterat... kan säga att nya GAS alpha kiten låter jävligt bra me tanke på priset.. å sen e de ju så att ofta fastnar man ju för ett märke så.. smile   själv e ja "frälst" i rockford.. wink

jag sågar det för att jag inte har hört något bra, GAS bygge. ingen av mina kompisar har gas

med din jetta stod jag o kolla länge på på vallåkra för nåt år sen, tyckte det såg jävligt skumt ut. jag kom inte på vad det var, förrän det ploppa upp ett ljus: det var basarna som slog (MYCKET)    haha

körde ju me RF T1 12" i jettan å GASsilver 6,5 som framsystem så.. smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Tokken Team dBakuten
18 januari 2008 · 3 453 Inlägg

evilaudio skrev:

peter_1976 skrev:

evilaudio skrev:

då va de nog säkert en blå polo... den e mer byggd som showbil än som "låta bra bil"..


sen e de ju ofta så att folk "sågar" ett märke eftesom de inte låter bra i nån an deras polares bil å ofta e de helt galet monterat... kan säga att nya GAS alpha kiten låter jävligt bra me tanke på priset.. å sen e de ju så att ofta fastnar man ju för ett märke så.. smile   själv e ja "frälst" i rockford.. wink

jag sågar det för att jag inte har hört något bra, GAS bygge. ingen av mina kompisar har gas

med din jetta stod jag o kolla länge på på vallåkra för nåt år sen, tyckte det såg jävligt skumt ut. jag kom inte på vad det var, förrän det ploppa upp ett ljus: det var basarna som slog (MYCKET)    haha

körde ju me RF T1 12" i jettan å GASsilver 6,5 som framsystem så.. smile

Å det lät manligt å bra.. Inget större fel på GAS..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Swinge Kung
18 januari 2008 · 191 Inlägg

Jag har Dubbla GAS 123PRO i en låda som BRL byggde åt mig (syns på bild på min sida) och kör just nu med ett rockford p250.2 steg som jag kör bryggat, även basarna är bryggade.. låter helt okej, men jag hade ett GAS SilverC2 steg också bryggat, och herregud vad det spelade, fick sälja det för mitt huvud klarade inte av basen.. roll

Kvaliten på ljudet är också helt okej men jag använder det inte till att tävla eller liknande och när man sitter i förarsätet så hörs ju inte direkt "kvaliten" från basarna..

Jag ska dock börja med att isolera alla dörrar och bagageluckan och plåten bak för att få bort missljud nu i nästa vecka..!

CharlieW
18 januari 2008 · 227 Inlägg

har en Mutant xxx 15 tummare och den spelar grymt mycket renare och "bättre" bas än polarns dubbla gas tolvor, så jag röstar för Mutant

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
18 januari 2008 · 651 Inlägg

Är inne på mitt andra paket från mutant och är väldigt nöjd med det.. Spelar långt utöver förväntningarna smile

Swinge Kung
18 januari 2008 · 191 Inlägg

AudiS2 skrev:
har en Mutant xxx 15 tummare och den spelar grymt mycket renare och "bättre" bas än polarns dubbla gas tolvor, så jag röstar för Mutant

Mycket möjligt att Mutant över lag är en bättre bas men det är väldigt mycket som spelar in än bara hur suben är och kvaliten på den..
du ska ha bra kablar, rätt installerat, bra kabelskor, bra slutsteg, även stereon osv..

Signalen ska alltså genom extremt många kablar och prylar innan basen rör på sig..

CharlieW
18 januari 2008 · 227 Inlägg

Swinge skrev:

AudiS2 skrev:
har en Mutant xxx 15 tummare och den spelar grymt mycket renare och "bättre" bas än polarns dubbla gas tolvor, så jag röstar för Mutant

Mycket möjligt att Mutant över lag är en bättre bas men det är väldigt mycket som spelar in än bara hur suben är och kvaliten på den..
du ska ha bra kablar, rätt installerat, bra kabelskor, bra slutsteg, även stereon osv..

Signalen ska alltså genom extremt många kablar och prylar innan basen rör på sig..

men jag har ett steg för 1000ing och inget märkes steg och han har ett gas steg för 2800 men visst kan jag ha fått tag på ett bra exemplar och mitt är mer lågbudget instalerat än hans

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
micke7406
19 januari 2008 · 1 400 Inlägg

Tinoz skrev:
kör bara på mutan och haft det i allt mina bilar... mycket bra grejor, som kan leverera!

helt klart 100% nöjd!

HAHAHA ! DU HAR JU EN MDS METTAL LÅDA I DIN BIL

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
evilaudio
19 januari 2008 · 16 195 Inlägg

AudiS2 skrev:

Swinge skrev:

AudiS2 skrev:
har en Mutant xxx 15 tummare och den spelar grymt mycket renare och "bättre" bas än polarns dubbla gas tolvor, så jag röstar för Mutant

Mycket möjligt att Mutant över lag är en bättre bas men det är väldigt mycket som spelar in än bara hur suben är och kvaliten på den..
du ska ha bra kablar, rätt installerat, bra kabelskor, bra slutsteg, även stereon osv..

Signalen ska alltså genom extremt många kablar och prylar innan basen rör på sig..

men jag har ett steg för 1000ing och inget märkes steg och han har ett gas steg för 2800 men visst kan jag ha fått tag på ett bra exemplar och mitt är mer lågbudget instalerat än hans

´

men va hade han för GAS 12" då??  du kan ju inte jämföra tex alpha serien me en mutant XXX bas då de skiljer en MASSA i pris...


kan säga att de kommer komma en FEEET demobil för just GAS alpha serien som kommer stå på elmia wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jolle87
19 januari 2008 · 1 585 Inlägg

Jag tycker Mutant spelar hyffsat bra. Har aldrig kört med GAS själv men tror mutant spelar snäppet värre. Dock skiljer det sig rätt mycket i pris så kanske inte är så konstigt.

busfabror www.ljudbyggaren.se
19 januari 2008 · 504 Inlägg

MUTANT utan diskution, om man ska kolla på MUTANT och GAS....har prövat båda märkena och det var utan tvekan MUTANT som imponerade....tillägas bör oxå att det var en billig MUTANT modell.....lycka till med valet och byggandet !

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Cruel
19 januari 2008 ·

Hammarslag skrev:
GAS är väl ett snik märke ? alltid fått den känslan.

Och Mutant är snik märke av Kicker.
jag har haft GAS å väljer det inte
framför Mutant.


//Cruel

Senast redigerat av Cruel (19 januari 2008)

vw_performance Greve
19 januari 2008 · 1 058 Inlägg

Cruel skrev:

Hammarslag skrev:
GAS är väl ett snik märke ? alltid fått den känslan.

Och Mutant är snik märke av Kicker.
jag har haft GAS å väljer det inte
framför Mutant.


//Cruel

ööö?? snikmärke av kicker. ?

någon som kan intyga?

PoLoud =D
Keller Hamster
19 januari 2008 · 817 Inlägg

evilaudio skrev:

peter_1976 skrev:

evilaudio skrev:
vilken bil va de??

kommer inte ihåg vad exakt, men var en liten blåbil (kanske lite sidoprojekt). som dom hade tryckt in massa högtalare i. o det lät inte bra.

men det kvittar. gas är inget för mig. men som du säger, att det spelar ju bra för den prisklassen. men det finns samtidigt bättre i den klassen

då va de nog säkert en blå polo... den e mer byggd som showbil än som "låta bra bil"..


sen e de ju ofta så att folk "sågar" ett märke eftesom de inte låter bra i nån an deras polares bil å ofta e de helt galet monterat... kan säga att nya GAS alpha kiten låter jävligt bra me tanke på priset.. å sen e de ju så att ofta fastnar man ju för ett märke så.. smile   själv e ja "frälst" i rockford.. wink

Det var Peters polo, och nej den är inte byggt för att spela fin lir :p
Hur får man annars in 12st Pro 12or i en polo?
Taket hade lossnat på insidan och om du då hade tittat lite närmare så hade du sett hur taket slog.
Jag fick stå och trycka ner det för det skulle sluta skrammla.

Gissar på att ingen hörde den under street meetet som BRL hade förra sommaren...

Senast redigerat av Keller (20 januari 2008)

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
muffl0n Bajsapa
19 januari 2008 · 316 Inlägg

jag skulle tagit mutant.

Tokken Team dBakuten
19 januari 2008 · 3 453 Inlägg

Åk ner till elmia i påsk så finns det nog en väldigt trevlig demobil där
med en hel del trevliga GAS-produkter.. Lär nog få en del att ändra uppfattning
om GAS. Snik? Tja, alla märken har väl billiga serier.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
19 januari 2008 · 277 Inlägg

Jag har en låda med dubbla Gas silver pro 12" med ett mono steg. och dom spelar på mkt bra mot vad jag trodde först, dom är inga show basar direkt.
men mutant spelar bättre i en bra låda och med rätt steg så..

Senast redigerat av Team-H (19 januari 2008)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
-PoGo- Scania V8
19 januari 2008 · 27 Inlägg

självklart mutant ..smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang