Det som kan vara negativt med att ställa LPF på 120-130 Hz är bla att basarna kanske inte låter lika tajt och distinkt, ljudet kan bli grötigt när de samtidigt ska försöka spela djupbas. Under 100 Hz är en allmän rekommnedation att dela LPF.
Subsonicfilter ska speciellt användas när basarna sitter i basreflexlådor, även med "dyra" basar så ska man helst använda subsonic för att inte få okontrollerade konrörelser vid mycket låga frekvenser.
Sedan kan man nog ibland säga (obs, egen uppfattning) att om det är en billig bas så har den mest troligt en ganska begränsad konrörelse, då är det också bra att använda subsonicfilter.
Senast redigerat av Drönirettab (18 januari 2008)