4361
Sök

Pioneer ODR Huvudenhet

279 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#1
Hey!

Har ett litet problem. Måste få tag i en ODR huvudenhet!
Vet ni om dom säljer dom någon stans? Eller om någon har?
Eller om det går att importera eller vad fan som helst smile

Vore skit tacksam för svar!


1 631 Inlägg
19 januari 2008
#2
ODR går inte att köpa hur som helst därför är det svårt att hitta. Begagnat finns på e-Bay ibland. Exakt vilken modell är det du är ute efter?

Ring PM-shopen: http://www.pmshopen.e-butiken.se/?artnr=ODR

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

279 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#3
Modell har jag inte kunnat kolla upp än, är inte i hemtrakten just nu smile Men en D7 eller vad den heter kanske det var. Kommer inte ihåg!


1 634 Inlägg
19 januari 2008
#4
Jag har en smile Men den får du inte köpa tongue RS P70XII heter processorn, RS D7xII heter stereon. Men de är Carrozzeria-versionen, den är dyrare än vanliga ODR:en. Som Gurenius sa, kika på Ebay, har sett den nån gång där, för 30.000kr för en beg.

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (19 januari 2008)

Numera Saab 9-5 Aero -00

279 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#5
andreas_gbg_ skrev:
Jag har en smile Men den får du inte köpa tongue RS P70XII heter processorn, RS D7xII heter stereon. Men de är Carrozzeria-versionen, den är dyrare än vanliga ODR:en. Som Gurenius sa, kika på Ebay, har sett den nån gång där, för 30.000kr för en beg.

Mvh Andreas

Din slusk smile Men grabbar, en fråga. För att få mina ODR EQ:s att funka fint, måste jag ha en ODR huvudenhet eller räcker det med en som man kan dra optiska kablar ifrån osv.?
Notera att jag är sjukt dåligt insatt i ODR serien


1 634 Inlägg
19 januari 2008
#6
Du har alltså en ODR DSP redan eller? Hur har du lyckats få tag på en sådan men inte stereon? Jag tror inte det spelar någon större roll egentligen, men jag kan kolla upp det. Har inte en vanlig Pioneer P9 samma kontakter som en ODR stereo? Jag använder ibland en P9 front på min ODR stereo för att min front har fått lite stryk och ser inte så rolig ut, sedan matchar den ljussgråa P9 fronten färgen på min panel 100%. Funderar på att köpa en P9 bara för att använda fronten tongue

Numera Saab 9-5 Aero -00

279 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#7
andreas_gbg_ skrev:
Du har alltså en ODR DSP redan eller? Hur har du lyckats få tag på en sådan men inte stereon? Jag tror inte det spelar någon större roll egentligen, men jag kan kolla upp det. Har inte en vanlig Pioneer P9 samma kontakter som en ODR stereo? Jag använder ibland en P9 front på min ODR stereo för att min front har fått lite stryk och ser inte så rolig ut, sedan matchar den ljussgråa P9 fronten färgen på min panel 100%. Funderar på att köpa en P9 bara för att använda fronten tongue

Det är en jätte konstig och invecklad historia smile
Enligt en snubbe på Autosound i Nyköping så måste jag ha en ODR huvudenhet får att få igång mina EQ:s. Vilket jag tycker låtar dumt, borde ju kunna gå att få tag i billigare varianter? Eller är jag helt ute och cyklar?


1 631 Inlägg
19 januari 2008
#8
De dyraste serierna brukar inte vara kompatibla med billigare spelare. Vet inte exakt hur det är med ODR.

Men har du nu ODR-box är det ju klart du ska ha ODR-spelare också!

Kolla vilken modell det är...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

279 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#9
Ja jag vill ju självklart ha en ODR spelar men jag vet inte om min plånbok godkänner ett sådant köp just nu smile


1 631 Inlägg
19 januari 2008
#10
Har surfat lite nu, är det RS-P1 så ska den funka ihop med en P9-spelare också.

Annars så har du ovan nämnda Carrozzeria till salu här:
http://www.diymobileaudio.com/forum/sho … hp?t=24865

För runt $2000 är det billigt.

Edit: Tror jag, är alltså inte säker på kompabiliteten. Nån nämner också P50 som ett krav ihop med RS-P1.
Senast redigerat av gurenius (19 januari 2008)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 634 Inlägg
19 januari 2008
#11
Det är var inte ett helt fel pris smile Varför köper inte du gurenius? du vill ju ha en sån.

Numera Saab 9-5 Aero -00

279 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#12
Okej, jag får ta att kolla upp det! 20 papp är tyvärr för mkt just nu sad


1 631 Inlägg
19 januari 2008
#13
andreas_gbg_ skrev:
Det är var inte ett helt fel pris smile Varför köper inte du gurenius? du vill ju ha en sån.

Har lite väl mycket bilstereo liggande och dessutom en del spännande på gång. Hade jag inte redan haft en P9 med box på hyllan så kanske... roll

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

279 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#14
Är det någon som vet om jag kan få tag i ett billigare alternativ? Måste verkligen få ordning på det här!


Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 januari 2008
#15
Antingen så har man råd eller så har man inte..
Spara först, köp sen.
Jag skulle skita i ODR om du nu inte har råd med huvuenheten.
Du får ju liksom en P9 med box beggad för(med lite tur)en 8 lappar.
Eller varför inte en P88RS? Om man nu måste måste ha ett billigare
alternativ så skulle jag göra så. Det känns lite som att ha en ferrari
utan motor som man desperat försöker transplantera i en 1,3 liters
fiatmotor i.. med förgasare!
Nej vänta och spara ihop pengar så du kan köpa ODR HU, om inte se ovan.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 634 Inlägg
20 januari 2008
#16
Jag tror faktiskt att ODR-boxen funkar ihop med en P9. Det är iaf samma kablage till dem.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 631 Inlägg
20 januari 2008
#17
Ta en bild på boxen och kolla upp modellbeteckningen. Troligtvis så funkar ju en P9:a, och det är ju lätt kollat. Finns ju en hel del såna i landet...

Edit: Felstavning.
Senast redigerat av gurenius (20 januari 2008)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

5 852 Inlägg
20 januari 2008
#18
Håller även med ovanstående skribenter i och med att du har en så otroligt fin anläggning så ska man inte "snåla" utan köp vad som behövs så är du verkligen på banan igen.


Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

279 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
#19
Jo det är lätt för er att säga smile Men det är ju inte så att jag vill leva på fögelfrön och avloppsvatten i en månad. Jag har ju ett liv att leva tyvärr!
Jag ska kolla upp om P9 funkar, om det är så, så blir det P9. Om ingen vill sälja en ODR för MKT bra pris till stackars mig.
Senast redigerat av Jocke0155 (21 januari 2008)


1 631 Inlägg
21 januari 2008
#20
Vi är ju nyfikna nu! Vad är det för modell på boxen?

...fast det lär ju inte bli helt lätt att hitta nån som säljer en P9a utan boxen. Om du inte tänkt köpa nytt förstås.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.


Sök