Jönssonligan jänkaren

horsekiller
5 januari 2011 · 747 Inlägg

Måste finnas många i Sverige som ligger sömnlös om nätterna och fundera om denna bil

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
joakim89
5 januari 2011 · 1 265 Inlägg

te_wik skrev:

joakim89 skrev:
Senast godkända besiktning: 2009-09-17


bilen är ju besiktad . sist jag titta upp den var den obesiktad

Den har ju varit i trafik sen 1994 så den har ju inte varit avställd sen dess. Kanske har den haft körförbud bara, för då räknas det inte om på nytt va?



Mvh Tommy

påställd sen 94 men sist jag titta så hade den varit obesiktad länge tror de va 93 eller nått. men de är några år sen. Tror de stog nånstans att den besiktades för att den skulle köras till elmia?

Pendulum
2 juni 2011 · 1 298 Inlägg

Dags att väcka liv i den gamla tråden igen!

Nu när jag kollade upp DNH350 på transportstyrelsen så upptäcker jag att de har bytt försäkringsbolag från Länsförsäkringar till Trygg-Hansa och att den försäkrades den 13/5 2011.

Försäkringsbolag: TRYGG-HANSA
Försäkringsdatum: 2011-05-13

Den är precis som tidigare besiktigad 17/9 -09 men bilar äldre än 30 år behöver inte besiktigas lika ofta?



I vilket fall som helst så verkar ju bilen användas med tanke på att de försäkra den för ett par veckor sen!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
skrew
2 juni 2011 · 71 Inlägg

Dem besiktas varannat år dvs den ska besiktas i år om den används

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 juni 2011 · 14 049 Inlägg

Pendulum skrev:
Dags att väcka liv i den gamla tråden igen!

Nu när jag kollade upp DNH350 på transportstyrelsen så upptäcker jag att de har bytt försäkringsbolag från Länsförsäkringar till Trygg-Hansa och att den försäkrades den 13/5 2011.

Försäkringsbolag: TRYGG-HANSA
Försäkringsdatum: 2011-05-13

Den är precis som tidigare besiktigad 17/9 -09 men bilar äldre än 30 år behöver inte besiktigas lika ofta?



I vilket fall som helst så verkar ju bilen användas med tanke på att de försäkra den för ett par veckor sen!

Det kanske finns en baktanke......kanske ska den användas till nåt snart!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Pendulum
2 juni 2011 · 1 298 Inlägg

Man kan ju alltid hoppas på en ny film, fast de lär inte bli av. Några av de gamla rävarna har väl strukit med nu.


Men de kanske planerar att visa upp bilen på lite event.


Besiktning skall ske senast 30/9 2011 enligt transportstyrelsen så de stämmer bra!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 juni 2011 · 14 049 Inlägg

Pendulum skrev:
Man kan ju alltid hoppas på en ny film, fast de lär inte bli av. Några av de gamla rävarna har väl strukit med nu.


Men de kanske planerar att visa upp bilen på lite event.


Besiktning skall ske senast 30/9 2011 enligt transportstyrelsen så de stämmer bra!

Det där med event låter ju troligt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Niklas1987 NO
3 juni 2011 · 2 182 Inlägg

Alternativt så kanske den ska användas som rekvisita i nån annan film, ni vet bakgrundsbil eller så tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Pendulum
4 juni 2011 · 1 298 Inlägg

Oavsett vad den skall användas till så vill vi se mer av den!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 juni 2011 · 14 049 Inlägg

Pendulum skrev:
Oavsett vad den skall användas till så vill vi se mer av den!

Jo! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
RD_87 Skrotsamlare
4 juni 2011 · 4 031 Inlägg

Jag läste den där artikeln i Wheels för flera år sedan, jag får för mig att det var 2002. Jag har tidningen kvar någonstans, och enligt den artikeln så ska bilen vara i mycket gott mekaniskt skick, att den ser så risig ut är mest för syns skull. I de första filmerna så ägde inte bolaget bilen, de hyrde in den av nån lirare.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Brådhis * Voff voff *
4 juni 2011 · 10 279 Inlägg

VolvoD24Tic skrev:

Xaben skrev:
Fordonsstatus: I trafik (1994-03-25)

bara en sak jag fick på skallen, dom spela ju in en film år2000 med denna bil

dom spelade ju in jönssonligans största kupp 94, antar att de är därför den togs i trafik då wink

Nu svarar jag på ett sjukt gammalt inlägg, men vafan, tråden är ju redan lyft idag så... wink

Anledningen till att dom ställde på den 1994 och sedan lät den vara påställd bör ju sannolikt ha varit att den fyllde 30 år 1994 och därmed blev skattebefriad...!? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
horbybonnen
4 juni 2011 · 1 160 Inlägg

Brådhis skrev:

VolvoD24Tic skrev:

Xaben skrev:
Fordonsstatus: I trafik (1994-03-25)

bara en sak jag fick på skallen, dom spela ju in en film år2000 med denna bil

dom spelade ju in jönssonligans största kupp 94, antar att de är därför den togs i trafik då wink

Nu svarar jag på ett sjukt gammalt inlägg, men vafan, tråden är ju redan lyft idag så... wink

Anledningen till att dom ställde på den 1994 och sedan lät den vara påställd bör ju sannolikt ha varit att den fyllde 30 år 1994 och därmed blev skattebefriad...!? smile

//Brådhis

försäkring då dumt att ha den påställd

TLO
4 juni 2011 · 1 062 Inlägg

Skulle vara jättekul att få reda på vart den finns rent fysiskt idag, har ju synts både på Lidingö, i Norrtälje, samt i Kapellskär.

Synd att inte vi som är seriöst intresserade av den kunde sprida sådan info här, utan att den säkert skulle missbrukas....

Läste någonstans att bilen från början ägdes av någon äldre herre som jhade den som bruksbil, men att den sedan ställdes undan massa år och då sakta förföll. Sedan kom den av någon anledning att få rollen som Ragnar Vanhedens pärla. Läste även någonstan en intervju med Ulf Brunnberg som berättade lite hur den var att köra i filmerna, då han gjorde all körning själv smile

"You Go, we go!"
Berglund_89
6 september 2011 · 1 476 Inlägg

skulle ju vara så jäkla coolt att se den i verkligheten, förutom på elmia! Ska fasen ta kort på den nu i påsk på den! Den brukar ju vara med varje år. smile

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
crescentcompact
18 september 2011 · 280 Inlägg

OscarSkold skrev:
skulle ju vara så jäkla coolt att se den i verkligheten, förutom på elmia! Ska fasen ta kort på den nu i påsk på den! Den brukar ju vara med varje år. smile

Vad jag vet så har den bara varit med ett år på Elmia.

Sen har jag en teori om varför bilen nu är besiktad, det är ju klart att det ska bli tre nya filmer om Jönssonligan. Dock inte med Ulf Brunnberg, Björn Gustafsson mfl.

Sandrews som gjorde de sista "riktiga" filmerna har nyligen lagts ned och det har kanske öppnat upp för rättighetsköp till det "nya" bolaget Tre vänner. Och dom kanske hade tänkt att använda bilen.

Eller är det så att Tonefilm som står som ägare har något på g kanske.

Men detta är endast spekulationer från min sida.

/Fredrik

Pendulum
18 september 2011 · 1 298 Inlägg

crescentcompact skrev:

OscarSkold skrev:
skulle ju vara så jäkla coolt att se den i verkligheten, förutom på elmia! Ska fasen ta kort på den nu i påsk på den! Den brukar ju vara med varje år. smile

Vad jag vet så har den bara varit med ett år på Elmia.

Sen har jag en teori om varför bilen nu är besiktad, det är ju klart att det ska bli tre nya filmer om Jönssonligan. Dock inte med Ulf Brunnberg, Björn Gustafsson mfl.

Sandrews som gjorde de sista "riktiga" filmerna har nyligen lagts ned och det har kanske öppnat upp för rättighetsköp till det "nya" bolaget Tre vänner. Och dom kanske hade tänkt att använda bilen.

Eller är det så att Tonefilm som står som ägare har något på g kanske.

Men detta är endast spekulationer från min sida.

/Fredrik

Är det klart att det ska bli fler filmer? yikes

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
crescentcompact
18 september 2011 · 280 Inlägg

Yes!

/Fredrik

Pendulum
18 september 2011 · 1 298 Inlägg

crescentcompact skrev:
Yes!

/Fredrik

Det var kul att höra! Finns de att läsa om någonstans eller?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
crescentcompact
18 september 2011 · 280 Inlägg

Kolla Google!

/Fredrik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang