3149
Sök

Funkar Kondensatorn? (Vattenskada)

Stövarn
225 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#1
tjenare har under en månad eller 2 haft kondensatorn liggandes i bagageluckan, problemet är att det är väldigt fuktigt och hittade igår en stor vattenpöl över den i princip.
vart lite fundersam om den funkar.

är det någon som vet hur man kollar om den funkar eller ej?

mvh Niklas

Förbättrade rubriken lite.
/Moderator (Phaetoon)
Senast redigerat av Ekbl0m (19 januari 2008)

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

4 767 Inlägg
20 januari 2008
#2
Låg anslutningspolerna under vatten, eller bara den "inplastade" delen?

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Stövarn
225 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#3
inget låg under vatten men hela paketet var väldigt blöt:P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

8 156 Inlägg
20 januari 2008
#4
Det enklaste är väl att låta kondensatorn bli riktigt torr innan du testar den.
Jag skulle inte rekommendera att testa den innan den är riktigt torr.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Biltokig
870 Inlägg
21 januari 2008
#5
Köp 2 torrbollar och placera 1 inne i kupen och 1 i bagaget, sätt också en värmefläkt i bagageutrymmet och lyft helst upp alla mattor så att du får bort fukten i och under dem också.
Se sedan till att hitta vart vattnet kommer in och åtgärda det, för ärligt talat - hur roligt är det att ha vatten i bilen? wink (har haft en 740 med samma problem)

Sedan testar du kondensatorn! wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Stövarn
225 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#6
hehe vet redan att vattnet kommer från listen ska fixa en ny på skroten, (volvo tar 941 kr för en ny) men det är ju så jag vet att den funkar annars får man försöka o lösa det då:P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget


Sök