8996
Sök

Köpa kläder från nätet utanför EU

555 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Hur mycket betalar man i tull och moms då? Har försökt kolla lite på tullverkets hemsida och fått reda på att momsen på de flesta varor är 25%. Räknas kläder in till de flesta? Hur mycket är tull då? Tänkte köpa ganska mycket och blir surt om man får betala 30% mer för tull och moms.

När jag köpte bildelar från USA så betalade jag olika mycket tull och moms varje gång. En vara var exakt likadan, betalade halva kostnaden (tull och moms) för den andra varan. Använde mig av FedEx.

Har hört att om man använder UPS så kommer man igenom tullen lättare, någon som har använt sig av dem?

Någon som har köpt kläder utanför EU? Dela gärna med era tull- och momsavgifter.

Tack
Senast redigerat av lanred (19 januari 2008)

Master
179 Inlägg
20 januari 2008
Jag har köpt både från Tyskland och USA och det från USA skulle ta 3-4 veckor och 5 dagar från Tyskland. Det från USA kom efter 3 resp. 4 dagar (2 olika paket) och det från tyskland tod typ 12 dagar tror jag.
På paketen från USA så hade dom märkt paket som gåva, vilket jag inte bett om men dom var väl schyssta, därför så går det fortare, jag vet inte om det är så att dom slipper tulla dom då eller hur det funkar.
Jag hittade nån .PDF från tullverket tror jag som var från typ 2003 där det stod exempel på hur mycket man får betala och det stämde ganska exakt, med tanke på att jag då med slapp betala tullavgift. Har försökt hitta sidan nu men hittar den inte längre hmm

Sök