2575
Sök

BMW 328i - Tips och idéer upskattas.

6 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Har införskaffat en BMW 328i Coupé och nu ska det fixas och donas wink
Skulle vara lite tacksam om jag fick tips och idéer med mera.

Det jag t.ex. skulle vilja veta är bra sätt att trimma den på och så att den fortfarande går igenom på bilprovningen.
Ska eventuellt chippa den nu när lönen snart trillar in.
Skulle gärna vilja komma upp i ca 250hk eller liknande. Lite beroende på kostnad, man måste jue leva också tongue.
Vill gärna veta vilken karaktäristik man får med det ni tipsar om wink.

Sen undrar jag om någon har några idéer på någon form av snygg förvaring för musik skivor i bilen?
Vill gärna att dom typ sitter fast då man kanske inte alltid kör så snällt tongue.

Sen skulle jag gärna vilja ha tips på var man får tag på kolfiber eller liknande samt nån guide på internet hur man fixar sånt själv.

Tackar på förhand för alla tips och idéer wink

Meister
6 763 Inlägg
20 januari 2008
För att komma upp till 250hk så kommer de att kosta en hel del. Chipningen lär inte ge speciellt mycket eftersom att de är en sugis. Jag skulle satsa på att göra den snygg istället. Typ 18-19" fälgar, sänkning och kanske någon snygg toning. big_smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 januari 2008
3 serien är en trevligt model för sig själv och 328 är en bra leksak som den är. Du vill har 250 hk men du vet att för ett seriös arbetet få du betala ca 1000:- per hk.
du kan titta på (www.autopower.se), det är en sajt för enbar BMW som jag är också med. Du kan se olika modeler och ställa upp många frågor och får också svar av kompetent folk inom BMW. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
20 januari 2008
Sänkning, fälgar och toning bara det gör stor skillnad.
Sen om du har pengar så kan du ju alltid köpa ett kjolpaket.
250 hk på en sugis blir rätt dyrt skulle jag tro, turbo konvertering är väl det bästa sättet att få hästar till rimligt pris. Vet dock inte hur det går i besiktningen.
Med skivorna vet ja inte, men ett vanligt cd fodral som du lägger i handsfacket funkar ju ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

6 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Funderar lite på ett extractor grenrör, någon som vet hur det funkar med lambda sonden och liknande?

Ja jag funderar faktiskt på att spara ihopa till ett kjolpaket, fast man får jue beslutsångest när man ser det stora utbudet det finns till e36 wink

Vet inte om jag vill sänka den direkt, vill inte gärna sneda över farthinder =/

Sök