8994
Sök

Konsumentköplag ang återkommande fel på mobiltelefon

Supraman
2 300 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Tänkte kolla om någon här är insatt i sånt här eller om någon har haft liknande erfarenhet.

Det är så at köpte en Nokia n95, allt var frid och fröjd ett par veckor men sen började problemet.
Högtalaren gick sönder, det sprakar osv i den.
Fick den reparerad, höll någon vecka fick den reparerad igen.
Sen om det var tredje eller fjärde gången jag fick en ny n95.

Den har funkat bra tillsvidare men nu var det dags igen.
Den nya telefonens högtalare har gått sönder den också.
Har inte haft hög volym eller något ovarsamt handhavande.

Så nu är jag trött på telefonmodellen helt och hållet.

Kan jag då begära att få byta nu till en annan telefon av annat märke som jag vet är bättre och t,o,m billigare?
Eller måste jag vänta tills det blir dags för ett ev byte till ny?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 januari 2008
Vill du inte ha telen längre utan vill ha en annan e det väl lättast att få den lagad så den funkar och sen fort som faen sälja den på typ blocket eller något innan den pajjar igen big_smile

Lite taskigt men det brukar ju vara så folk gör.

Har en N95 själv BTW, har både slide-glappet och lite oljud i högtalaren men den funkar bra för mig iaf tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Klyphuggare
328 Inlägg
20 januari 2008
Jag har inte en n95 men en 3110 classic tror jag den heter och jag har också blåst en högtalare och fått den utbytt och nu är den slut igen utan att jag har spelat nå högt heller. måste ju va nå skithögtalare dom satt i nokialurarna.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

509 Inlägg
20 januari 2008
min funkar ganska bra! har haft lite brus i högtalaren när jag pratar men inte när jag lyssnar på musik! Har även haft ränder i displayen men det lämnade jag in och det fixade sig!" Har ändå inte haft mobilen så länge så det är dåligt att det inte ska fungera! Men mobilen har ju så mycket grejer så bågot borde ju sabbas

Supraman
2 300 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Visst att saker kan gå sönder men det är inte acceptabelt att det går sönder inom veckor igen när man har fått det lagat.
Och verkligen inte på en annan telefon igen.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök