4762
Sök

Immobilizer Volvo 960 -95

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#1
Flickvännen har en Volvo 965 med 2,5 litersmotorn.

Den går hur fint som helst, tills den bara sådär (vi snackar alltså när som helst) bara tvärdör!

Soppapumpen var sliten så den bytte vi, men det hjälpte inte.
Vevaxelgivaren (tror jag den hette) är också bytt. Den gamla var sprucken och ful, men det funkade inte det heller.
Så nu ligger vår gissning på den där immobilizern (man kör in en liten stav i en mojäng) är den felande länken.

Själv har jag en Volvo 854 -95 där volvo själva kopplade bort immobilizern för att den krånglade så mycket.

Kan man plocka bort immobilizern själv eller måste man åka in till Volvo för att fixa problemet?
Eller har någon av er änglar rentutav någon annan idé vad som kan vara felet?

MVH Andreas


Sök