3951
Sök

Neonrör, fästes. (interiör) hjälp.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
ja hade tänkt att köpa fyra stycken neon rör till bilen, och ha inne i bilen, två fram och två bak.
men hur och vart fäster man där Bak?
tänkte eftersom att tejp funkar väl inte på tyg?. för att det är orginal stolar...
eller vart fäster man rören för de bästa resultatet ?
långt ner eller precis ovanför facket ?
Mvh!

Förbättrade rubriken så att man förstår att det handlar om interiören.
Moderator (Phaetoon)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
nån ? tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

8 156 Inlägg
20 januari 2008
Jag skulle satsa på buntband, eller kanske lim för att fästa neonrören bak.
Borde inte vara alltför mycket tyg under sätet, men jag skulle ändå inte rekommendera tejp. Placeringen av rören fram beror lite på vilken effekt du vill ha.
Vill du ha jämn ljusspridning/färg så kan det ju vara lämpligt att placera dom högre upp.
Vill du däremot att det ska lysa lite mer på pedalerna osv så kan du ju sätta rören lite längre ner. Beror lite på vad det är för lysrör osv. Vad är det för bil förresten?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Jag skulle satsa på buntband, eller kanske lim för att fästa neonrören bak.
Borde inte vara alltför mycket tyg under sätet, men jag skulle ändå inte rekommendera tejp. Placeringen av rören fram beror lite på vilken effekt du vill ha.
Vill du ha jämn ljusspridning/färg så kan det ju vara lämpligt att placera dom högre upp.
Vill du däremot att det ska lysa lite mer på pedalerna osv så kan du ju sätta rören lite längre ner. Beror lite på vad det är för lysrör osv. Vad är det för bil förresten?

alltså, där fram är det inga problem, men ja tänkte där Bak.. eftersom att stolen är i tyg så :p eller tyg och tyg,det är skinn där bak tror ja men ja vet inte om tejp håller för sånt, sen vet ja inte hur långt upp rören ska sitta för att de ska se snyggt ut. sen har man ju den där jävla fickan... den får ju inte blockeras..

volvo 850 . ^^

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
ja hade tänkt att köpa fyra stycken neon rör till bilen, och ha inne i bilen, två fram och två bak.
men hur och vart fäster man där Bak?
tänkte eftersom att tejp funkar väl inte på tyg?. för att det är orginal stolar...
eller vart fäster man rören för de bästa resultatet ?
långt ner eller precis ovanför facket ?
Mvh!

Förbättrade rubriken så att man förstår att det handlar om interiören.
Moderator (Phaetoon)

ops, sry glömde det. Tack!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 207 Inlägg
20 januari 2008
Jag har neonrör monterade under framstolarna som lyser framåt. Dessa satte jag fast med de skruvar som tillverkarna skickade med. Dessa är alldeles för små för att lämna märken i golvmattan när man sedan bestämmer för att demontera dem och samtidigt hugger de fast rören stenhårt.

Edit: jag läste dina inlägg nu igen. Du menar väl inte seriöst att sätta fast neonrören på stolsryggen? Så att man stirrar rakt in i dem? Sätt bara fast dem på golvet under framstolarna med antingen skruv (kan vara svårt att nå) eller med kardborre.
Senast redigerat av maco (20 januari 2008)

21 Inlägg
21 januari 2008
Håller med mackan,, har tänkt sätta diodrör i min Merca under framstolarna så det lyser på bakgolvet..

Trust No One

8 156 Inlägg
21 januari 2008
Aha. Jag tolkade det som om du menade handskfacket. Jag tycker att du ska satsa på att montera neonet under sätet. Blir konstigt om du monterar det för högt upp. Det ser bättre ut om man inte ser ljuskällan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

281 Inlägg
21 januari 2008
är det lagligt o ha neon i bilen????

/Deki

279 Inlägg
21 januari 2008
_deki_ skrev:

Är det olagligt att ha innerbelysning?
Nej det är det inte. Eller säkert om man överdriver så man ser ut som en rullande strålkastare men lite vett har man väl.

8 156 Inlägg
21 januari 2008
Det är inte olagligt med eftermonterad interiörbelysning. Men en bra regel är att man inte ska ha lampor som syns när man står en bit från bilen. Dvs det är ok att man ser skenet, men inte själva ljuskällan. Så en saftblandare ovanpå instrumentbrädan är nog inte att rekommendera wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

21 Inlägg
23 januari 2008
_deki_ skrev:

det är inte olagligt att ha neon i bilen bara man inte har blått ljus som lyser ut från bilen, har
blivit stoppad ganska många ggr då jag haf lite väl mycket neonrör i bilen men dom brydde sej bara om att det lyste blått i framrutan..

Trust No One

1 634 Inlägg
23 januari 2008
Jag hade under sätena ett tag, de satte jag upp med dubbelhäftande kardborr där det fanns någon plastdetalj att sätta de i. Under stolarna använde jag buntband i en utav reglarna.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök