Hur får man bild från PC till TV?

fritzo
21 januari 2008 · 123 Inlägg

Som rubriken lyder då, hur fasen får fram bilden på tv:n från datorn?
Har kabel från dator till tv men får inget att fungera... blir galen mad, nån som vet hur man gör?

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
JonasHalt
21 januari 2008 · 699 Inlägg

beror ju på vad du har för kabel samt grafikkort!??

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
fritzo
21 januari 2008 · 123 Inlägg

S-videokabel,
kortet borde vara Intel 945GM Express

Borde ju finnas nån form av inställning till tvutgången

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
alain www.bimmerpower.org
21 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Om du har den rätta kabel;
Du får gå på kontrollpannel, öppna, gå på bildskärm, öppna inställningar och där får du välja 1a eller 2a och så vidare. så gjörde jag.

Senast redigerat av alain (21 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
JonasHalt
21 januari 2008 · 699 Inlägg

Kolla om d finns någon inställning, typ Klona bild eller utöka skrivbordet till annan bildskärm... Är olika på olika grafikkort.

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Patte_88 The Vikingrocker
21 januari 2008 · 53 Inlägg

Själv så har jag bara kommit så långt så jag får en svartvit bild på tvn, använder s-video kabel och har ett ATI Radeon grafikkort, hjälp gärna mig med, vill ju ha färg!

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)
Manne Jajjemen!
21 januari 2008 · 1 512 Inlägg

Patte_88 skrev:
Själv så har jag bara kommit så långt så jag får en svartvit bild på tvn, använder s-video kabel och har ett ATI Radeon grafikkort, hjälp gärna mig med, vill ju ha färg!

Hade samma problem som du.. åkte till biltema å köpte en övergång från s-video till rca å stoppade rca:n i samma scartkontakt å vips så hade ja färg.. Låter knäppt men så enkelt va de iaf, finns säkert nånstans man kan ändra men då ja inte är nån datanörd så tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 januari 2008 · 6 170 Inlägg

fritzo skrev:
Som rubriken lyder då, hur fasen får fram bilden på tv:n från datorn?
Har kabel från dator till tv men får inget att fungera... blir galen mad, nån som vet hur man gör?

Hjälp finns att hitta på www.sweclockers.com, bara sök efter tv-ut tex. i forumet.

Patte_88 skrev:
Själv så har jag bara kommit så långt så jag får en svartvit bild på tvn, använder s-video kabel och har ett ATI Radeon grafikkort, hjälp gärna mig med, vill ju ha färg!

Du kan nog med få hjälp på SweC, bara sök efter ati radeon tv-ut eller något liknande så bör du nog hitta något som hjälper dig (känner igen det där med svartvitt men kommer inte ihåg hur man fixa det, som sagt folket på SweC vet nog smile ).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Freddelitoo
21 januari 2008 · 26 Inlägg

Patte_88 skrev:
Själv så har jag bara kommit så långt så jag får en svartvit bild på tvn, använder s-video kabel och har ett ATI Radeon grafikkort, hjälp gärna mig med, vill ju ha färg!

Ändra ut-inställningen till typ komponent eller liknande, men använd fortfarande s-video kabeln.

eriksson87
21 januari 2008 · 590 Inlägg

Patte_88 skrev:
Själv så har jag bara kommit så långt så jag får en svartvit bild på tvn, använder s-video kabel och har ett ATI Radeon grafikkort, hjälp gärna mig med, vill ju ha färg!

För mig räckte det med att stänga av datorn o TVn koppla in s-video kablen o sen starta upp allting igen. Funkade utmärkt=)

Freddelitoo
21 januari 2008 · 26 Inlägg

Glömde svara på tråden ;P

Om du inte hittar någon inställning för dubbla skärmar så kan det vara så enkelt att du har för gamla drivrutiner.

klimpan
21 januari 2008 · 2 600 Inlägg

är det en tjock tv elller platt tv ? om du ha platt tv så ha du säkert en pc ingång där du koppla in den precis som du ha kopplat din dator skärm=)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
fritzo
21 januari 2008 · 123 Inlägg

JonasHalt skrev:
Kolla om d finns någon inställning, typ Klona bild eller utöka skrivbordet till annan bildskärm... Är olika på olika grafikkort.

Hittade någon form av "utöka skrivbordet" men det händer som ingenting
Tv:n är förresten en tjocktv men inte för gammal

Jajja, får väl bränna ut filmerna på dvd iallafall då.... blä roll

Senast redigerat av fritzo (21 januari 2008)

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
NJ_
21 januari 2008 · 2 118 Inlägg

för mig funkar det fint big_smile å jag har tjocktv tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
FireTraXX DFFL
21 januari 2008 · 9 020 Inlägg

klimpan skrev:
är det en tjock tv elller platt tv ? om du ha platt tv så ha du säkert en pc ingång där du koppla in den precis som du ha kopplat din dator skärm=)

Usch ja, skillnaden i antalet ingångar och utgångar på min gamla 28" tjockis och min nya 50" platta är enorm.
2 scart och några andra skräpingångar på tjockisen och nu har jag kontakter från vänster till höger på baksidan.
Bokstavligt talat, jag har ~1 meter kontakter på den och alla sitter neråt och jag har bänkstativ tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Sushikocken Sleeper
21 januari 2008 · 3 084 Inlägg

S-video suger sååå kasst sad

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
laika
21 januari 2008 · 410 Inlägg

Jag rekomenderar att bränna om man har vanlig CRT(tjock tv) bilden blir inte bra det blir otydlig har låg upplösning och det är svårt att ställa in bilden så den använder hela bildytan. Mycket bättre att bränna och spela upp på en DVD. men annars kan du skaffa s-video kabel koppla rätt och aktivera i windows. Hittar du inte rätt så gör du så att du kopplar in s-video kabeln och sedan kopplar loss kabeln till din vanliga datorskärm så slipper du ställa in ett skit den kommer automatiskt skicka bilden till tv. nackdelen är att du inte har datorskärm samtidigt.

Skoda Fabia (2000)
Mr-A Maharaja!
21 januari 2008 · 207 Inlägg

har haft samma problem, får bara svartvitt från datorn på mitt platt tv. Fick lämna tillbaka kabeln och bränna en massa dvd:er neutral

fritzo
21 januari 2008 · 123 Inlägg

laika skrev:
Jag rekomenderar att bränna om man har vanlig CRT(tjock tv) bilden blir inte bra det blir otydlig har låg upplösning och det är svårt att ställa in bilden så den använder hela bildytan. Mycket bättre att bränna och spela upp på en DVD. men annars kan du skaffa s-video kabel koppla rätt och aktivera i windows. Hittar du inte rätt så gör du så att du kopplar in s-video kabeln och sedan kopplar loss kabeln till din vanliga datorskärm så slipper du ställa in ett skit den kommer automatiskt skicka bilden till tv. nackdelen är att du inte har datorskärm samtidigt.

Anledningen till att jag vill koppla till tv:n är för att jag har en liten skitlaptop med minigrisskärm

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
response Studerande
21 januari 2008 · 463 Inlägg

Sushikocken skrev:
S-video suger sååå kasst sad

Precis... Det duger väl till att se serier osv. men jag ser inte långfilmer osv via s-video.
För övrigt så krånglade det för mig också men jag fick hjälp av dom sjukt duktiga killarna på sweclockers.com big_smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang