4660
Sök

Delningsfilter till högtalarna

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej smile jag tänkte bara höra hur jag ska göra med delningsfilter. Jag har nämligen ett monosteg som driver min 12" bas. Sen har jag ett par DLS 6,9or som går via stereon nu, sedan nu när pengar kommer ska jag köpa ett 4 kanaligt slutsteg där jag ska koppla in ett par 6,5or och dessa DLS 6,9or som fram/bak/Cupé system(kalla det vad ni vill). Men jag vill inte att dessa högtalare ska spela någon bas, Var får jag tag på rätt delningsfilter (max typ 500 spänn) och hur kopplar jag in delningsfiltret??

Tack på förhand. //Lunkan

Stance is romance

6 851 Inlägg
21 januari 2008
#2
Ska du inte ha någon bas fram?
Vad har du för steg?


Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
#3
TT-Avant skrev:
Ska du inte ha någon bas fram?
Vad har du för steg?

Nej det räcker med bastryck i bilen med tolvan... det steg jag har tänkt köpa är ett billigt från teknikmagasinet. 500:- Denver

Stance is romance

8 156 Inlägg
22 januari 2008
#5
Du kanske vill låta 12:an ta hand om subbasen, men jag rekommenderar dig att låta 6.5" och 6x9" att ta hand om midbasen och uppåt. Ska du ha en tweeter också?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 631 Inlägg
22 januari 2008
#6
Lunkan89 skrev:
Hej smile jag tänkte bara höra hur jag ska göra med delningsfilter. Jag har nämligen ett monosteg som driver min 12" bas. Sen har jag ett par DLS 6,9or som går via stereon nu, sedan nu när pengar kommer ska jag köpa ett 4 kanaligt slutsteg där jag ska koppla in ett par 6,5or och dessa DLS 6,9or som fram/bak/Cupé system(kalla det vad ni vill). Men jag vill inte att dessa högtalare ska spela någon bas, Var får jag tag på rätt delningsfilter (max typ 500 spänn) och hur kopplar jag in delningsfiltret??

Tack på förhand. //Lunkan

Köp ett steg med inbyggda filter. Det sitter i de många steg idag. Du vill ha ett med högpassdelning runt 100hz.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
#7
Okey, tack så mycket big_smile jo, diskantskriker ska in så småningom big_smile

Stance is romance


Sök