DaViper skrev:
SPARCO-STOLÅkte ut till Realcar och handlade lite idag.
Förutom lite Sparco-grejer till Vipern så fastnade jag även för Sparcos nya Sprint V-stol.
Lagom trång över höfter och axlar och inga irriterande öron i vägen, perfekt!
Köpte med mig en + glidskenor för att testa om den skulle funka i Corvetten.
Började med att montera ut den tunga original-läder-stolen med dess elmotorer.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/639/301701_qba0hn.jpgGamla och nya stolen!Har en känsla av att det kommer sparas några kilon när båda stolarna är bytta :-)
I med nya stolen i bilen och testa om man får igen dörren, funkade utmärkt, till skillnad från Vipern där man inte fick in en enda normal racingstol.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/639/301716_b7kzsg.jpgDet var ett jävla meck med att få dit stolen!
Tur man har tålmodiga och snälla garage-grannar som Micke, som dessutom är mutbara med pizza och hamburgare!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/639/313922_tc699u.jpgÄntligen på plats - efter massa bök!Passade på att testa hur min nya döskalle-logga skulle se ut på bakrutan - blev riktigt bra, nu ska jag bara första tona rutan svart.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/639/313931_azbmei.jpgNya "Bad Boys Inc."-döskallen!Avslutade med att sätta fast skylten i den nya skylthållaren, nu kan våren komma!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/639/313935_c0ucfm.jpgSumma sumarum:
Originalstol med elmotorer och fästen = 18 kg
Sparcostol med fösten och glidskena = 12 kg
Viktbesparing = 6 kg
Summa viktbesparing = 40 + 6 = 46 kg!
1300 kg here we come!