"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Ser att du kör på R888 fram och Michelin Pilot Cup bak, är det någon baktankte med detta eller är det bara pga Michelins extra livslängd? Kan ju behövas på bakhjulen på en Vette.
Fick paket från Houston i veckan med vårt nya luftintag från VaraRam.
Lackade allt mattsvart och plockade isär originalluftboxen och tog ut det 10 000-mil gamla filtret.
Det nya filtret ser betydligt mer förtroendeingivande ut.
Slängde ihop allt igen, 20-30 hästar ska systemet leverera extra när bilen rör på sig och tittar man bara på filtren så verkar det inte helt omöjligt :-) men bilen låter riktigt elak numera...
Då var det äntligen dags! Våra coilovers från http://www.pfadtracing.com var på plats och äntligen skulle bladfjädrarna bort, SUV-utseendet skulle bort.
Så såg det ut när bilen stod i USA en gång i tiden.
Framdämparna åkte av snabbt, bladfjädern var lite bökig att få loss men till slut var även den borta.
De nya dämparna, fullt justerbara och med 16 olika hårdhetslägen!
Bakdämparna på plats!
Det blev lite skräp över!
Lägre Corvette
Lägre Corvette
Lägre Corvette!
Bak har bilen blivit riktigt låg och fin, fram ska den ner 2-3 cm till. 1.5 kg har vi sparat i alla fall!