Äntligen lördag: med tre kartonger delar var jag uppe i garaget tidigt.
Med hjälp av min garagegranne Micke placerades Corvetten på pallbockar, sedan kunde det roliga börja!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/882038_2wpy3c.jpg]()
Började med krängningshämmaren fram:
På bilen satt den värsta som finns att få från GM, Z51-paketet, 28 mm i diameter.
De nya Pfadt Competition "Pfatty" krängningshämmarna är skitfeta, 38 mm.
Denna version är det kraftigaste som finns till Corvette C5.
Kitet innehåller en ihålig lättvikts krängningshämmare fram samt en för bak med 6061 eloxerad aluminum armar med flera justerhål.
Spherical stål end-länkar som eliminerar de svaga GM original länkarna
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/882100_ffxn6i.jpg]()
Som grädde på moset bytte vi även ut alla fästen + bussningarna mot stumma aluminium.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/882109_x0yk6f.jpg]()
Naturligtvis är allt fullt justerbart.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/882114_tkshha.jpg]()
Bak bytte vi ut den 24 mm tjocka Z51-krägningshämmaren mot 32 mm Pfadt.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/882124_v2xcx1.jpg]()
Samma sak här: aluminiumfästen som ersätter bussningarna, allt justerbart!