2348
Sök

Larmproblem Audi A3!!!

16 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har problem med mitt larm. När jag har åkt själv i bilen och stannar och går ur och larmar på så är det inga som helst problem, då funkar det som det ska. Men jag har en medpassagerare och båda kliver ur och jag larmar på så tjuvlarmar den ibland efter kanske 3-4 minuter. Det funkar ibland om jag låter passageraren stänga sin dörr först o sen stänger jag min och larmar på, då funkar det till 80% iaf. Men om jag stänger förardörren först så funkar det inte, då tvuvlarmar den efter ett tag.

Ett sätt att märka om den kommer tjuvlarma är att se om lampan i taket slocknar när jag larmar på. Gör den inte det ja då är enda sättet att jag själv kliver in i bilen och startar den och sen stänger av den igen och går ut o larmar på. Då funkar det till 100%. Det här är skitskumt jag fattar ingenting. När jag lämnade in bilen på min lokala VAG verkstad för en annan sak så bad jag dem kolla larmet med och förklarade precis hur det strular. Men självklart så var det inga problem när dom testade. Dom fick aldrig bilen att tjuvlarma.

Är det någon som har hört om det här problemet förr eller kanske något liknande och vet vad jag ska göra åt det så är jag väldigt tacksam! Det är ett Carguard larm.

Mvh
Christian
Senast redigerat av A3Tsq_2000 (21 januari 2008)

474 Inlägg
22 januari 2008
Kontakta firman som istallerade larmet så kan dom felsöka.

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

Administratör
2 981 Inlägg
22 januari 2008
Troligtvis är det dörrkontakten på passagerar sidan som inte fungerar som den ska. Har för mig att den sitter inbyggd i dörrlåset men det går att läsa av det på audi... "beror på årsmodell.."

En kopp av den svarta såsen...

16 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
Troligtvis är det dörrkontakten på passagerar sidan som inte fungerar som den ska. Har för mig att den sitter inbyggd i dörrlåset men det går att läsa av det på audi... "beror på årsmodell.."

Det kan dock även hända ibland när jag åker själv i bilen, går ur o stänger dörren, öppnar bakluckan för att hämta något o stänger den o sedan larmar på. Så det gäller inte bara passagerar dörren. Nånting är ju väldigt fel alltså =/

474 Inlägg
23 januari 2008
Kolla om det händer även om du låter innebelysningen släckas innan du larmar.

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

Sök