3987
Sök

bilhandlare

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
vad har ni för erfarenhet om dem?
jag har fått den uppfattningen att de köper in skitbilar billigt.. tvättar dem/skruvar mätaren och sedan säljer mkt dyrare..

men de kanske inte stämmer, ni som handlat från bilhandlare.. hur har er bil funkat? har ni upptäckt nått tråkigt efter köpet? osv..

3 235 Inlägg
22 januari 2008
Finns säkert många "bruna" bilhandlare som gör så, tyvärr...sad
Var hos en sådan handlare med min brorsa för att se på en bil, och medan vi höll på och tittade på bilen fixade han en skadan bakskärm på en Skoda: spacklade direkt på lack och rost, sen utan att vänta tills det stelnar sprayade med röd lack över det hela...

Vissa gör ju allt bara för att sälja. Skulle aldrig löpa bil av en sådan handlare, men mer seriösa som lämnar garanti och sånt borde väl vara Oko tror jag.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
engolf skrev:
Var hos en sådan handlare med min brorsa för att se på en bil, och medan vi höll på och tittade på bilen fixade han en skadan bakskärm på en Skoda: spacklade direkt på lack och rost, sen utan att vänta tills det stelnar sprayade med röd lack över det hela...

Vissa gör ju allt bara för att sälja. Skulle aldrig löpa bil av en sådan handlare, men mer seriösa som lämnar garanti och sånt borde väl vara Oko tror jag.

haha, bara för de då förlorade han 2 kunder den dan ?  lol
nä, men ja tror fan allihopa e skumma.. hmm

men ja vill gärna höra lite utav folk som köpt sina bilar av bilhandlare..

8 921 Inlägg
22 januari 2008
Dom bihandlare jag köpt av har varit mycket bra, inget att anmärka på.
Man får snabbt en uppfatning om vad det är för typ av handlare när man pratat en stund med dom.
Känns det inte "rätt" så går man bara därifrån.

Fotograf på Tierp iDag

putte-p
22 januari 2008
Har köpt några hos bilhandlare. Finns dock några negativa aspekter. Så fort man kommit in genom entrèdörren blir du för stunden "tjenis och polare" med försäljaren vilket är oerhört irriterande! Visar du sedan intresse för en bil är dom inte sena med att propagera fordonets förträfflighet om det så skulle vara en skrotfärdig rosthög. Upptäcks fel kort efter köp har försäljaren aldrig sett dig i hela sitt liv. Nåja, kanske lite hårt men att åka tillbaka med ett fel och påpeka detta är du inte alls lika mycket tjenis och polare längre wink. Det finns undantag! Gå igenom bilen noga och lita inte på pappret i vindrutan som visar att alla punkter på bilen är kontrollerade.

Har jag varit intresserad av en bil har jag kollat upp hur länge dom haft den i sin ägo. Min nuvarande bruksbil hade samlat damm hos en bilfirma i 3 eller 4 år vilket måste anses som erhört länge. Läge att storpruta alltså eller bara gå därifrån om dom inte ger med sig. Den har fungerat bra nu lite över ett år.

Skulle nog inte handla av en firma med handmålad skylt som det lika gärna kan stå "Klåpar-Hasses bilar"på och otvättade bilar med avsaknad av nummerplåt även om det är billigt. Kort sagt känns det lite tryggare att handla av en firma som även har nybilsförsäljning, även om det finns rötägg i båda lägren.

3 235 Inlägg
22 januari 2008
richardoo290 skrev:
engolf skrev:

haha, bara för de då förlorade han 2 kunder den dan ?  lol

men ja vill gärna höra lite utav folk som köpt sina bilar av bilhandlare..

Japp, vi drog därifrån, för han verkade vara väldigt oseriös.

8 156 Inlägg
22 januari 2008
Det finns nog bilhandlare av alla dess slag.
Morsan blev lurad av en bilhandlare (men hon fick en bättre bil som kompensation).
Bilen var rostlagad med plastic padding, så det dröjde inte länge förrän rosten tittade fram igen.
(Det var en Opel Kadett av äldra modell, men men...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Muttley
22 januari 2008
bara köpt av volvo, vw och en seriös mindre bilfirma, inga problem.
inte direkt så att volvo fifflar med sina bilar i hässleholm smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 januari 2008
richardoo290 skrev:

Ja, alla som har en egen firma måste vara en fifflare som lurar kunder.

Det finns bra typer också. Såna som bryr sig lika mycket om en kund som en vara.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

371 Inlägg
22 januari 2008
Finns bilhandlare av olika sorter. Tittar på lite bilar som eventuellt ska ersätta min nuvarande och har samlat på mig lite erfarenhet. En bilhandlare lät mig knappt gå om jag inte skrev på ett köpeskontrakt. Riktigt sliskig och likheterna mellan han och telenorförsäljarna fanns där helt klart wink

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Sök