tips på slutsteg till mina basar!

sierracoff
22 januari 2008 · 130 Inlägg

har precis beställt:2st

Mutant MT1007XXX 10"
Teknisk data:
-300W rms
-600W musik
-1200W max
-2x2ohms talspole
-Fs 35,4Hz
-Vas 26,9L
-Qts 0,314
-Xmax 13,5mm
-Re 3,6
-BL 17 Tm

nu ska det beställas slutsteg har ni några tips?
Helst inte allt för dyrt (gärna under 3000).

/christofer

melodic_death_metal
22 januari 2008 · 622 Inlägg

http://blekingebilradio.jetshop.se/default.aspx
2st såna, dom e 1ohm stabila. 1 bas/steg

BilstereoSEX
22 januari 2008 · 210 Inlägg

Skulle funka med ett Pioneer GM-7300M

B i M

Scratch
22 januari 2008 · 719 Inlägg

Ett Mutant MT800.1x ger 600wrms i 2ohm 800wrms i 1ohm så vet inte va det är för spolar på basarna men räcker i vilket som! Säljs just nu på Netonnet.se för 2800:-

Har själv ett MT300.4x och är sjukt nöjd med det! driver en bas på 400wrms på 2 kanaler bryggat får då 240wrms.

Så MT800.1x kommer nog spela riktigt bra med dina basar!

live free, die young.
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
22 januari 2008 · 2 009 Inlägg

MT800.1x är ett bra steg kan jag intyga kör själv med ett sånt...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
sierracoff
22 januari 2008 · 130 Inlägg

vad tycker ni om det förslagen jag gav då? ger ju mer effekt.
för och nackdelar med dem vore trevligt.

MrCalle Team Autohifi!
22 januari 2008 · 865 Inlägg

Carpower Power slutsteget finns inet att köpa enu, du får nog vänta ett par månader innan det kommer.

sierracoff
22 januari 2008 · 130 Inlägg

aj fasen såg inte det förrns nu... men kommer det dröja så länge alltså men vad är det för fördelar och nackdelar med sinuset?
är mutant steget ett bättre alternativ? trotts lägre effekt?

Scratch
22 januari 2008 · 719 Inlägg

Båda stegen räcker bra till dina basar!

Har sätt en tråd här där dom mätte upp sinuslive steget och kom fram till att det var lite över speca.
Samtidigt är iaf Mutant 1500.1xxx rejält under specat vet inte hur det är med 800.1x.

Jag skulle valt mutant pga av att jag är hel nöjd med mitt egna mutant steg! men finns många här som har goda erfarenheter av sinuslive oxå!

Spelahögt = sinuslive
Lite mer åt fin lirs hållet = mutant

skulle ja säga?!

live free, die young.
sierracoff
22 januari 2008 · 130 Inlägg

okej  velar jäkla mycket mellan de två nu har ju läst lite om sinus här och både bra och dåliga grejer därför jag vill ha lite konkreta tips.
vill ju ha tryck i basen eftersom bilen är väl dämpad men vill ju samtidigt att det ska va "bra/rent" ljud då man är lite kräsen. men vill ju att de ska slå igenom.

inga fler som har några tips?

Senast redigerat av sierracoff (22 januari 2008)

yellow740
22 januari 2008 · 119 Inlägg

sierracoff skrev:
okej  velar jäkla mycket mellan de två nu har ju läst lite om sinus här och både bra och dåliga grejer därför jag vill ha lite konkreta tips.
vill ju ha tryck i basen eftersom bilen är väl dämpad men vill ju samtidigt att det ska va "bra/rent" ljud då man är lite kräsen. men vill ju att de ska slå igenom.

inga fler som har några tips?

Slå igenom hoppas jag du inte vill???  Då håller dom inte länge!!!!!  Ofta slår dom igenom för att du har ett klent steg som inte orkar ha kontroll på basarna..   Men ett Mutant steg driver dom gott och väl!  Dom kommer pumpa bra med ett 800steg!      Tänk bara på att ha bra med STROM! GROVA kablar och gärna ett extra batteri!  Givetvis en bra generator....

sierracoff
22 januari 2008 · 130 Inlägg

yellow740 skrev:
Slå igenom hoppas jag du inte vill???  Då håller dom inte länge!!!!!  Ofta slår dom igenom för att du har ett klent steg som inte orkar ha kontroll på basarna..   Men ett Mutant steg driver dom gott och väl!  Dom kommer pumpa bra med ett 800steg!      Tänk bara på att ha bra med STROM! GROVA kablar och gärna ett extra batteri!  Givetvis en bra generator....

nu var det inte rikigt så jag men med "slå igenom" utan att jag vill få in trycket i bilen så det inte bara mullrar i bakgrunden.
men tackar så mycket för kommentaren blev nog lite missförstånd bara.

Finns det någon som testat på stegen så de kan göra en bedömning?
måste finnas.

yellow740
22 januari 2008 · 119 Inlägg

sierracoff skrev:

yellow740 skrev:
Slå igenom hoppas jag du inte vill???  Då håller dom inte länge!!!!!  Ofta slår dom igenom för att du har ett klent steg som inte orkar ha kontroll på basarna..   Men ett Mutant steg driver dom gott och väl!  Dom kommer pumpa bra med ett 800steg!      Tänk bara på att ha bra med STROM! GROVA kablar och gärna ett extra batteri!  Givetvis en bra generator....

nu var det inte rikigt så jag men med "slå igenom" utan att jag vill få in trycket i bilen så det inte bara mullrar i bakgrunden.
men tackar så mycket för kommentaren blev nog lite missförstånd bara.

Finns det någon som testat på stegen så de kan göra en bedömning?
måste finnas.

Var lite ironisk där bara!   Jag har lyssnat på ett 800steg som drev en dls UR12 och det steget drev den basen fullt ut! Det spelar på bra gör det!

sierracoff
23 januari 2008 · 130 Inlägg

har fått erbjudande om att få köpa kicker 750.1 och mutant mt1500.1 till bra pris vad kan ni säga om dessa och vad skulle ni välja?

sierracoff
24 januari 2008 · 130 Inlägg

ko igen och kom med lite tips ingen som har några?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang