22 januari 2008
Trådstartare
Funderar på att in handla högtalare till den ny inköpta bilen.
Sitter ju 6.5" i dörrar och 4" i intsrumenten.
Tänkte om man då skulle köpa ett par 6.5" system till dörren o kanske 4" koax till instrumentpanelen och sedan dela dom fint. eller ska man kanske satsa på 3 vägs? o hitta en ny plats för diskanten?
Har ett Mutant MT300.4x driver basen me 2 kanaler så tänkte använda resterande 2 till framsystemet.
Steget ger ut 75wrms i 4ohm till vardera högtalare eller ska man paralell o brygga så får man 1x240wrms i 4ohm alltså 120wrms per högatalare i 2ohm. Siffrorna är tagna från Dbakuten.se
Kom me förslag på olika lösningar och ge gärna förslag på system så går bra ihop me steget! (om 3 vägs vart blir bäst att montera diskaten?)
Prisklass: 1000-3000 beror på 2 vägs eller 3 vägs så klart!
Stil: Gillar att ha en mjukhet i ljudet spc i mellan o det höga registret. Har lyssnat mkt på infinity Kappa serien och gillar dess karaktär starkt. Sen kanske inte just detta steg är perfekt för detta ändå mål så kom med förslag!
MVH /// Boman
Senast redigerat av Scratch (22 januari 2008)
live free, die young.